Superb iV laadkabel?

Superb4

Nieuw lid
Hallo vraagje voor de iV eigenaars.

hebben jullie de mode 2 (220v thuis) kabel stnd bij de iV gekregen?


Volgens de dealer is deze kabel niet stnd en moet er 280euro betaald worden?? (Belgie)

lijkt me gek op een pluginhybride??
 
Laatst bewerkt:

Derooke

Forumguru
De mode 2 kabel is inbegrepen bij mij . Mode 3 krijg ik erbij door onderhandelingen

Zij bijlage over kabel.(dit is een deel van m'n bestelbon)

PS edit . Dit in in België
 

Bijlagen

  • Screenshot_2020-07-08-23-43-44-391_com.adobe.reader.png
    Screenshot_2020-07-08-23-43-44-391_com.adobe.reader.png
    1,7 MB · Weergaven: 114

Vinny

Forumguru
De mode 2 kabel was bij mij ook inbegrepen, mode 3 was een optie (150€) die in niet heb genomen.
Besteld op 18-01
 

Derooke

Forumguru
Heb dealer net aan de lijn gehad . Levering 7/9/2020
Gevraagd of de kabel standaard meegeleverd is en hij zei alles wat op je blad staat krijg je
 

Derooke

Forumguru
Ali is goed voor covers en stickers enz . Maar electronica die die stromen (toch minimum 10 Amp langdurig) moet hanteren zou ik niet bepaald in mijn garage laten liggen laden.
Zou graag weten wat je verzekering daar van vind als je huis of garage zou afbranden (ze moeten het wel weten natuurlijk maar stel dat er slachtoffers zijn gaan ze echt alles checken tenzij ze zeker zijn)
 

EdK

Forumguru
Als ik bij al die laders al dat huis tuin en keuken stekkertje zie zitten die je in een stopcontact kan steken dan krijg ik al rillingen....

Die stekkers zou ik er zelf al meteen afknippen en er een CEEForm stekker aanzetten en de WCD waar ik uit laad vervangen voor een CEEForm wcd.
En het beste is gewoon een aparte voeding voor het laden leggen vanuit de meterkast met vaste aansluiting op de lader en anders dus met de CEE Form stekkers en wcd's.

Gaat gewoon veel te lang een continu stroom doorheen tijdens het laden.

En dan lees en hoor ik wel eens, maar de wasmachine en de droger etc hebben ook zo'n stekker
Klopt, en officieel hoort een wasmachine ook op een wasmachine schakelaar aangesloten te zitten.
Maar daar loopt geen continu stroom doorheen, daar lopen voor enkele minuten tot water is opgewarmd hoge stromen doorheen.
En is met de droger net zo, al loopt daar in algemeen wat langer tov een wasmachine een hoge stroom.

Ik heb sinds een klein jaar nu een CEMM module van Cedel die al me verbruik meet, en daar kan ik heel goed zien hoe lang en met welk vermogen elk apparaat stroom trekt.
 

Bakkertje

Forumguru
Ik ben het helemaal met je eens @EdK met dergelijke continu stroomsterktes heb je degelijk materiaal nodig.
Tegelijkertijd weet je inmiddels dat ik ook kritisch ben over sites als laadpaal, dergelijke webwinkels (en zo zijn er ook legio voor LED verlichting) kopen hun spullen gewoon in China. Maken een mooie site en verkopen dezelfde kabels voor het dubbele.

Voor een leek is het ook niet te onderscheiden of je een goede kabel koopt of niet.

Nu dat Skoda ook elektrisch gaat is het natuurlijk wel handig als we hier ervaringen delen van de verschillende kabels..?
 

Bakkertje

Forumguru
zou ik zeggen tegen je dealer, hou hem maar voor dat bedrag !
https://www.laadpaal24.nl/laadkabel/type-2
Ben je zeker goedkoper uit

Hoe zijn je ervaringen met deze kabels?
Het punt dat ik wil maken is dat die laadpaal24 kabels waarschijnlijk gewoon bij Ali vandaan komen. Oftewel als je dan goedkoper wilt, haal het dan bij de bron..

Maar we zijn het nog steeds eens @EdK en idealiter zou je een paar kabels naast elkaar willen leggen, die open maken en kijken hoe de boel in elkaar is gezet.
 
Mode 2 (die in het stopcontact past) was bij de auto geleverd.
Mode 3 (voor aan te sluiten op openbare laadpalen) heb ik als optie bij de auto genomen.

Ondertussen staat hier ook een privé laadpaal in mijn garage met een vaste type 2 mennekes stekker voor de auto op te laden. Dit gaat sneller.
 

Superb4

Nieuw lid
Uiteindelijk de mode 2 er toch gewoon bijgekregen aangezien die er idd stnd bijzit. (Foutje van hen).
De mode 3 zat ook bij de stockwagen.
 
Bovenaan Onderaan