Superb iV besteld

Topic in 'Superb III' gestart door superbjan, 07-02-2020.

1. superbjan

superbjan Lid

Dag iedereen,

Ik ben aan het wachten tot mijn Superb iV Ambition er is en zit met nog wat vragen.
    De configuratie is als volgt:
    • Business Grey
    • 18" Antares velgen
    • Corporate pack
      - Infotainment navigatiesysteem AMUNDSEN met kaarten Europa, Apple Connectivity en spraakbediening + In Car Communication
      - Comforttelefonie (Bluetooth) met WLAN (Wi-Fi), PhoneBox, en Wireless Charging
      - 3-spakig multifunctioneel lederen stuur (voor radio en telefoon)
      - Boordcomputer met MAXI DOT-kleurenscherm
      - REAR VIEW CAMERA MID - Achteruitrijcamera
      - 230V stopcontact met 2x USB voor- en achteraan
      - Vloertapijten
      - Rokersuitvoering - mobiele asbak
      - SMARTLINK +
      - ŠKODA CONNECT - Care Connect 1 jaar + Infotainment Online 1 jaar
      - Bestuurderszetel elektrisch verstelbaar met lendesteun en geheugenfunctie, voetverlichting voor- en achteraan
      - Elektrisch verstelbare, verwarmbare, inklapbare, zelfdimmende buitenspiegels met geheugenfunctie en instapverlichting
      - Verwarmde voorruit
      - SUNSET - Donkergetinte ruiten achteraan
      - Parking Distance Control voor- en achteraan met Manoeuvre Assist
      - Verwarmde zetels vooraan, individueel regelbaar
      - Verwarmbare ruitensproeiers vooraan
    • Safety pack
      - ACC - ADAPTIVE CRUISE CONTROL (Max. 160km/u) - zonder speedlimiter;
      - TRAVEL ASSIST - verkeersbordenherkenning;
      - DRIVER ALERT - vermoeidheidsherkenning;
      - AUTO LIGHT ASSIST, BLIND SPOT DETECT & LANE ASSIST.
    • Kessy
    • Virtual pedal
    • 3-spakig multifunctioneel verwarmbaar lederen stuur (voor radio en telefoon) met DSG peddels
    Smartlink + betekent toch dat er Android Auto op kan gebruikt worden?
    Heeft er iemand ervaring met car audio upgrades? Beschikken S3's over een quadlock aansluiting (zoals moderne vw's en audi's)?

Mvg,
    Jan

2. Bakkertje

Bakkertje Forumguru

Welkom Jan en gefeliciteerd met je bestelling!

Smartlink+ biedt inderdaad de mogelijkheid om Android auto te gebruiken.

Qua audio upgrades wordt het een wat lastig verhaal. De moderne VAG auto's hebben een MIB2 systeem daarbij zit de head unit (de logica) in het handschoenen kastje en zit er in het dashboard een los scherm.
    Daar zijn wel oplossingen voor, google maar eens op bijvoorbeeld match dsp amplifier dan vind je van alles, ook subwoofers voor in je reservewiel etc..

Hier op het forum zijn er mensen met positieve ervaringen met dergelijke aanpassingen. Persoonlijk zou ik beginnen met het vervangen van de Luidsprekers door iets naar smaak en met een hoog rendement en het dempen van de deuren.

3. VAG-man

VAG-man Forumguru

Hallo Jan, gefeliciteerd met je bestelling.
    Het is gebruikelijk je eerst voor te stellen in de meet en greet. Wie is Jan?

4. superbjan

superbjan Lid

Bijgevoegde bestanden:

5. Bakkertje

Bakkertje Forumguru

Dat is mooi spul @superbjan, de MIB2 toestellen hebben inderdaad een quadlock aansluiting, dus ik denk dat dit gewoon gaat werken.

Nu nog wachten op de levering van je nieuwe Superb :thumbsup:

6. Antera

Antera Forumguru Donateur VCDS support

Gefeliciteerd alvast met je aankoop.

7. Desperado

Desperado Forumguru Donateur

Gefeliciteerd met de aankoop. Klinkt goed.

8. Tassin

Tassin Forumguru

Deze week even bij de dealer langs geweest om te polsen naar de geschatte levertermijn voor de iV. Momenteel loopt die al op tot eind augustus. Mijn huidige S3 is eind september einde contract, dus stilaan werk maken van offerteaanvragen ...

Peter-036 vindt dit leuk.
  9. Tman0961

Tman0961 Senior Member

Gefeliciteerd!!

Ik ben heel benieuwd hoe het je uiteindelijk bevalt.

10. Erwin123

Erwin123 Lid

Gefeliciteerd met je bestelling

11. superbjan

superbjan Lid

Mijn Superb ben ik vrijdag gaan halen.
    Wat me wel opvalt, is dat ik zeker en vast de opgegeven 62km elektrisch bereik zeker en vast niet haal.
    Zelfs als de batterij volledig opgeladen is, geeft hij aan dat ik 40-42km kan doen...

Bijgevoegde bestanden:

andy lewis en ugeken vinden dit leuk.
  12. Peter-036

Peter-036 Forumguru Moderator

Dat kan een beetje aan de temperatuur liggen, en misschien aan wat meer weerstand tussen de bewegende delen in de aandrijving.
    De auto moet wellicht ook nog "leren" wat 'ie kan.

13. andy lewis

andy lewis Nieuw lid

Op 31-01-2020 mijn nieuwe Superb iv L&K besteld. Hopelijk gaat de geplande levering voor eind juni door.

14. Canon-Eye

Canon-Eye Forumguru

De temperatuur heeft zeker een behoorlijke invloed.
    Onlangs nam ik na een fietstripje bij ca. 4-5 graden omgevingstemperatuur de accu van mijn e-bike mee naar binnen om op te laden: hij stond op 15% resterend. Door omstandigheden kwam ik er op dat moment niet aan toe om hem aan de lader te leggen, maar een paar uur later moest ik nog even een dringende boodschap doen op korte afstand net buiten het dorp. Dus ik zette de inmiddels opgewarmde, maar nog niet opgeladen accu maar weer even op de fiets (dit vanwege de elektrisch geschakelde versnellingen) en zag tot mijn verbazing dat er nu weer 27% resterende energie in zat. Hetgeen overigens ook zichtbaar sneller dan normaal terugliep met het weer afkoelen.

Ik verwacht dan ook dat je bereik op een warme zomerdag aanmerkelijk meer zal zijn.

15. VAG-man

VAG-man Forumguru

Hallo Andy, je post nu in iemand anders zijn topic.

Stel je even voor in meet en greet.

16. larsy

larsy Senior Member

Mooie wagen .

17. superbjan

superbjan Lid

Nog 2 foto's van mijne met ander setje velgen.

Bijgevoegde bestanden:

VAG-man vindt dit leuk.
  18. SuperbIV

SuperbIV Lid

Prachtige wagen!

Elektrisch bereik is bij mijn iV exact hetzelfde, maar alsnog flink zuinig. Na een tijdje wennen lukt het nu om 3-3,5l/100km te doen op een rit van 100km met een combi.

larsy vindt dit leuk.
  19. LievenB

LievenB Lid

Met we nu toch over zuinigheid van de iV bezig zijn. Hebben andere iV-eigenaars onderstaand scherm al tegengekomen? Het zou je gegevens van je rijstijl bijhouden en er een score aan toekennen.
    Ik vind dit nergens terug in mijn iV. Staat wel in de manual op p124.

upload_2020-3-26_21-57-25.png

20. SuperbIV

SuperbIV Lid

Zit er bij mij ook niet op. En hoewel in het menu de optie aan staat: 'tips voor zuinig riiden', zie ik deze tips nergens terug in een scherm of op het instrumentenpaneel.

Deel deze pagina