Superb iv '21

brepus13

Forumguru
Na wat jaartjes van de radar geweest te zijn is er toch weer een Skoda aangeschaft. Ik zocht iets ruims, beetje trekvermogen en ik hou van veel opties... Hoewel er wellicht nog wat goedkopere alternatieven waren toch besloten om weer een Skoda aan te schaffen.
Op de aanvankelijke shortlist stond onder andere de Talisman en de C klasse. De talisman viel uiteindelijk af ivm wantrouwen naar de automaat. De C klasse had wel meer trekvermogen maar de ruimte van de Superb en mijn vertrouwen in Skoda, inclusief de wens voor phev, deed de keus vallen op de Superb. Niemand kan in de toekomst kijken maar ondanks dat het belastingvoordeel van hybride er vanaf gaat geloof ik nog steeds dat het uit kan om thuis te laden en zoveel mogelijk elektrisch te rijden. ( zeker ook met de verwachtte prijsstijging van brandstof ) Verder zocht ik luxe, vermogen en ruimte. Het is dus een '21 Superb iv geworden met net geen ton op de teller. Was even zoeken om een uitvoering te vinden die alles had wat ik zocht maar uiteindelijk is ook dit redelijk gelukt. Hij heeft geen Pano maar dit wilde ik ook niet. Verder is de enige concessie die ik gedaan heb het alcantara interieur. Ik heb stiekem al gekeken en een vervangend interieur.... Het hoeft niet super duur te zijn en ik denk dat het redelijk plug en play omwisselen is maar eerst maar eens kijken hoe de rest van de auto bevalt.

Echt grote upgrade wensen zijn er nog niet omdat hij redelijk vol uitgerust is. Wel wil ik natuurlijk nog eens gaan kijken wat er op codeer vlak nog voor leuke dingen gedaan kunnen worden. ik ga mijn oude OBD11 eens stof afblazen. Mocht iemand een tip hebben waar ik codes kan vinden voor deze auto dan hoor ik het graag.

Ik dacht aan een dashcam wat misschien wel handig is tegenwoordig. Zijn er origineel ogende opties voor de. Superb?

Mochten jullie nog leuke ideeen hebben voor upgrades hoor ik het ook graag ;)

Ik zal eens kijken of het nog lukt om een plaatje te posten....

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan