Superb 3 Superb III wissel

RoyV1982

Forumguru
Vandaag mijn ontslagbrief ingediend wat betekent dat per 1 maart aanstaande ik niet meer in mijn Superb III Combi rijd.

De auto is nu 3 maanden oud en ik heb er nu 13000 km mee gereden. Auto is erg goed bevallen.

Dat is ook de reden dat ik bij mijn nieuwe werkgever ook weer een SIIIC ga rijden.

Ik rij nu in een SIIIC 1.6 TDi Ambition Businessline, kleur Business Grey, voorzien van sunset / columbus navi / KESSY / 18" velgen.

Om snel te kunnen rijden ben ik voor de nieuwe op zoek gegaan naar een demomodel. Uiteindelijk is de keuze gevallen op een zwarte SIIIC 1.6 TDi DSG Style Businessline met 18" Modus velgen, sunset en ACC. Voor aflevering wordt er nog een lederen interieur ingebouwd (zie ook draadje achteraf leder inbouw)

Omdat mijn huidige werkgever niet zo blij is dat er een 3 maanden oude auto achter blijft dacht ik het volgende. Wellicht zijn er mensen op het forum geinteresseerd in een SIIIC als volgende lease auto maar willen ze niet lang wachten.

Mochten er mensen geinteresseerd zijn stuur maar een PB dan kan ik wat meer info verstrekken over het leasecontract en maatschappij.

Ik ben in ieder geval blij met het feit dat de volgende auto weer een Superb is.

Jewepe

Forumguru
Redelijk asociaal om je (oud)werkgever met een kostenpost op te zadelen als je bij je nieuwe werkgever (vrijwel) dezelfde auto gaat rijden. En ook nog eens een demo-model! Waarom niet de auto gewoon meegenomen naar je nieuwe werkgever? Vooral omdat hij zo goed beviel!

Laatst bewerkt:

Van Hoften

Forumguru
Daar ben ik het helemaal eens met @Jewepe. Ik geef pas de sleutels van een leaseauto af aan een medewerker als de overeenkomst is getekend waar in staat dat bij opzegging de auto netjes mee verhuist.

ertromp

Forumguru
Daar ben ik het helemaal eens met @Jewepe. Ik geef pas de sleutels van een leaseauto af aan een medewerker als de overeenkomst is getekend waar in staat dat bij opzegging de auto netjes mee verhuist.
En zo'n contract zou ik dus nooit ondertekenen
En wat als die nieuwe werkgever een goede overeenkomst heeft met een andere leasemaatschappij @Jewepe?
Om nu gelijk de term asociaal in te brengen als je de omstandigheden oude / nieuwe werkgever niet kent :banghead:

MarsMars

Senior Member
Het hangt af van de afspraken die gemaakt kunnen worden of de auto (kosten neutraal) kan worden meegenomen.

Mijn Superb was 3 weken oud toen ik hem meenam naar een andere werkgever :jaja:

RoyV1982

Forumguru
Redelijk asociaal om je (oud)werkgever met een kostenpost op te zadelen als je bij je nieuwe werkgever (vrijwel) dezelfde auto te gaan rijden. En ook nog eens een demo-model! Waarom niet de auto gewoon meegenomen naar je nieuwe werkgever? Vooral omdat hij zo goed beviel!
@Jewepe het is nou eenmaal zo gelopen.. Bij de nieuwe werkgever geldt het beleid dat ze auto's kopen in plaats van leasen. DSG paste vorige keer niet in het budget, nu wel.

Asociaal of niet dat is jouw mening...

Ik probeer ze nog te helpen om te kijken of er wellicht mensen geinteresseerd zijn..

Tinto

Forumguru
@RoyV1982 ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt afgelopen jaar. Had een 6 maanden oude lease SII combi met 19.000 km die ik inleverde bij mijn oude wekgever omdat mijn nieuwe werkgever met een andere LM handelde. Vond het jammer want was een mooie auto

MrEdge_

Forumguru
Toch knap hoe iedereen z'n mening gelijk klaar heeft staan zonder de details te kennen.

@RoyV1982 Slim om hier te checken :thumbsup: Toch nog mooi 20% bijtelling ipv 21%. Kan toch weer een paar tientjes per maand schelen :) Hopelijk dient zich iemand aan!

Jewepe

Forumguru
Bij de nieuwe werkgever geldt het beleid dat ze auto's kopen in plaats van leasen.

Dus had je nieuwe werkgever makkelijk de auto kunnen overnemen van je (oude) leasemaatschappij. Mijn ervaring is dat bij dit soort zaken geldt dat waar een wil is, een weg is. Maar weer een nieuwe auto uitzoeken en nu met DSG (omdat het budget ruimer was) telt meer dan de kostenpost die je veroorzaakt voor je oude werkgever. Dure DSG .................. .

Tinto

Forumguru
Dus had je nieuwe werkgever makkelijk de auto kunnen overnemen van je (oude) leasemaatschappij. Mijn ervaring is dat bij dit soort zaken geldt dat waar een wil is, een weg is. Maar weer een nieuwe auto uitzoeken en nu met DSG (omdat het budget ruimer was) telt meer dan de kostenpost die je veroorzaakt voor je oude werkgever. Dure DSG .................. .
Meestal rekent de LM de hoofdprijs als je een auto wilt kopen die nog in het lease termijn zit.

Edition2015

Forumguru

Misschien komt er wel een opvolger bij de oude werkgever, staat er vast een mooie auto klaar!

Bij mijn werkgever zou het meenemen van auto's overigens ook niet bespreekbaar zijn, zo heeft elk bedrijf zijn eigen wetten. En om daar nou een mooie kans voor te laten lopen......beetje kort door de bocht volgens mij.

andrehj

Forumguru
Redelijk asociaal om je (oud)werkgever met een kostenpost op te zadelen als je bij je nieuwe werkgever (vrijwel) dezelfde auto gaat rijden. En ook nog eens een demo-model! Waarom niet de auto gewoon meegenomen naar je nieuwe werkgever? Vooral omdat hij zo goed beviel!
Ik weet niet of je dat asociaal moet noemen. Een beetje werkgever heeft over dit scenario vast nagedacht voordat ie leaseauto's ging uitdelen onder zijn werknemers. En er toen (bewust) voor gekozen om dit risico niet af te dekken.

Elk bedrijf heeft zijn eigen regels en contracten gekoppeld aan leaseauto's. Om iemand of het gedrag van die persoon asociaal te noemen omdat hij/zij voor een nieuwe uitdaging kiest vind ik nogal ongenuanceerd. Zoals al eerder genoemd is er nu een mooie redelijk nieuwe auto beschikbaar in de Pool, die door een ex-collega over genomen kan worden. Een bedrijf waar leaseauto's tot de arbeidsvoorwaarden behoren beseft ook wel dat werknemers niet altijd de 4 jaar uitzitten. Ik zit zelf bij zo een bedrijf en heb ook een superb besteld. Zolang ik hier de nodige uitdagingen heb is er geen reden verder te kijken. Mocht ik om wat voor reden dan ook weg willen zal de auto mij daar niet in beperken. Niet elk bedrijf staat te springen om auto's over te nemen en dat is ook begrijpenlijk. De kosten kunnen aanzienlijk hoger liggen dan een nieuwe bestellen

EGorseling

Senior Member
Volgens mij ging dit topic niet over meningen verspreiden over het al dan niet asociale aspect. ....ieder heeft recht op zijn/haar mening.
Topic gaat over om hulp over eventuele overname.......toch? Correct me if I'm wrong!

Aan de wg kant genoeg argumenten beide kanten op en er zullen vanuit wn perspectief ook voldoende argumenten aan te dragen zijn.

Ik zit reeds te w88 op mijn S3 HB, dus ik kan je niet helpen.
Maar ik vind dit wel een zeer goede poging om wg/lm te helpen!

Think before you post! Enne..... hou het netjes ;)

RoyV1982

Forumguru
Volgens mij ging dit topic niet over meningen verspreiden over het al dan niet asociale aspect. ....ieder heeft recht op zijn/haar mening.
Topic gaat over om hulp over eventuele overname.......toch? Correct me if I'm wrong!

Aan de wg kant genoeg argumenten beide kanten op en er zullen vanuit wn perspectief ook voldoende argumenten aan te dragen zijn.

Ik zit reeds te w88 op mijn S3 HB, dus ik kan je niet helpen.
Maar ik vind dit wel een zeer goede poging om wg/lm te helpen!

Think before you post! Enne..... hou het netjes ;)
Dank @EGorseling, dat was inderdaad precies de insteek.

Jewepe

Forumguru
Wat mij verder opvalt in deze discussie is dat het over het algemeen werknemers zijn die een auto van de zaak hebben, die een bijdrage leveren aan deze discussie. En weinig zelfstandig ondernemers (met medewerkers op de payroll). Het is nu eenmaal makkelijker om geld van een ander uit te geven dan van jezelf. Of niet? Veelzeggend is de volgende stelling:
En zo'n contract zou ik dus nooit ondertekenen

ertromp

Forumguru
Die @Jewepe snapt het maar niet in deze discussie
Graag je toelichting op "veelzeggend"
By the way mijn auto's heb ik tot op heden allemaal uit eigen middelen gefinancierd aangezien ik geen "wurg" contracten voor een auto ga ondertekenen
Je moet als je wilt wisselen van werkgever niet gebonden zijn aan een auto
Die werkgever zal jou als je er onverhoopt uitgezet wordt ook niet laten doorrijden met die auto
Belangrijkste is dat je kunt wisselen van Job om je eigen te kunnen verbeteren en dat zonder dat je aan een auto vast zit.
Dat is maar een klein deeltje uit een overeenkomst

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan