Superb III Sportline 280pk, waar bent u?

RCB1975

Actief lid
Hoi, ik heb in Duitsland bij een dealer een prachtige Superb Sportline (rood :D met 280pk (4x4) zien staan en overweeg serieus 'm te importeren (en om 'm even naar JD Engineering te sturen ri. 360pk). Maarrr, ik word wat nerveus van het totaal ontbreken van Nederlandse zoekhits op de 280pk versie. Weet iemand of deze uberhaupt ooit hier geleverd is? Andere info over dit beestje is ook welkom. Dank! Rick
 

RCB1975

Actief lid
Wellicht is die zelfs nog te koop, zitten er alvast 400 JD paarden onder de kap.

Jah, dat is een heel mooie (volgens forum overigens verkcoht, maar bij Waal nog gewoon op de website te koop), maar mijn lange lijf van 2.09m vindt de plafondverlaging voor het open dak héééél irritant :/,
 

RCB1975

Actief lid
Die in Valkenswaard had ik gevonden, maar het voelt wat maf want met all-in import-kosten kom ik op €38.000 en een km-stand van ca. 20.000. Dat maakt me argwanend en tegelijkertijd is het gewoon bij een Skoda-dealer, die toevallig Duits spreekt. Even laten bezinken nog.
 

CDK

Forumguru
Heb je er al in gezeten dan Rick?
Ik heb m’n stoel altijd op de onderste stand staan en de zitting iets achterover zodat de bovenbenen wat steun krijgen en had bij de S2 geen hinder van de verlaagde dakhemel.
 

RCB1975

Actief lid
Nog niet in een S3 open dakkie gezeten, wel de S2 en dat was geen pretje. Het zijn net die paar centimeters lengte meer die ik heb t.o.v. jou die irritant worden, en mijn stoel staat sowieso altijd zo dat ik voorbij de B-stijl opzij naar buiten kijk :D)) Maar ik kan sowieso morgen eens naar Waal rijden, ff opgeilen is altijd leuk.
 

ertromp

Forumguru
Nog niet in een S3 open dakkie gezeten, wel de S2 en dat was geen pretje. Het zijn net die paar centimeters lengte meer die ik heb t.o.v. jou die irritant worden, en mijn stoel staat sowieso altijd zo dat ik voorbij de B-stijl opzij naar buiten kijk :D)) Maar ik kan sowieso morgen eens naar Waal rijden, ff opgeilen is altijd leuk.
En hoe was de proefrit?
 

RCB1975

Actief lid
En hoe was de proefrit?

Indrukwekkend! Wat is het een mooie en goed onderhouden wagen. Alle complimenten aan @fastpeter.

Ik rijd nu een Passat R36 (heb mn Kodiaq na maand of 5 weer weggedaan) met V6 en dat heeft een volstrekt andere souplesse (en geluidsbeleving) dan een geblazen 4 cilinder. Bovendien zitten er in een R36 echt geniale sportstoelen en ik merkte dat mn rug dat erg waardeert. Dus hoe verliefd ik ook op het eerste gezicht was, de liefde voor mn 10 jaar oude R36 is door deze kortstondige affaire alleen maar groter geworden :D.

Maar mocht iemand niet vastzitten aan die referentie, dan is het een absolute aanrader voor een (vind ik) heel schappelijke prijs. En ik vond de mensen bij De Waal ook oprecht en vriendelijk.
 

sitechris

Donateur
Klopt inderdaad, had ik even overheen gelezen. Sportline zou overigens ook mijn voorkeur hebben, net even iets sportiever.
 
Bovenaan Onderaan