Superb 3 Superb III Dashboard openen voor montage telefoonhouder?

Beste Superb III rijders,

Kan iemand vertellen hoe het dashboard schadevrij te openen om een Brodit telefoonhouder te kunnen plaatsen in een combi Ambition Buisness III…?

Ik wil een actieve houder plaatsen dus ik moet ik een constante plus van 12 V vinden. Waarschijnlijk wel te vinden bij de sigarettenaansteker. Kan iemand dit bevestigen of hier een constante plus bij zit?

Het dashboard moet open om de kabel netjes weg te kunnen werken en deze aan te sluiten op de sigarettenaansteker.

Ik wil een houder hebben omdat dit toch veiliger is als je onder het rijden je telefoon wilt bedienen.

En... als ik toch veel in de auto zit, is het gewoon fijn dat als je uitstapt de telefoon gewoon helemaal opgeladen is. Het is ook makkelijker om je telefoon in zo'n houder te schuiven dan elke keer met zo'n usb kabel te lopen klooien vind ik.

Draadloos opladen is leuk door het plaatsen van zo'n QI spoel in je telefoon, naar dan kan je niet gewoon meer opladen omdat je micro usb connector dan permanent bezet is door je QI oplaadmodule.

Misschien weet iemand wel een youtube filmpje, maar die kan ik i.i.g. nog niet vinden voor een Superb III.

ik hoor graag van jullie.

greetz,

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk
 
Laatst bewerkt:
Ik heb deze er in. http://picclick.de/Kuda-Telefonkonsole-2050-Halterung-für-Skoda-Superb-ab-322095558756.html

Super netjes. En daar dan de Brodit op.
Heeft de verkopende garage destijds ingebouwd. Weet dus niet hoe het exact ingebouwd is maar binnenkort moet ik er mee heen ivm andere Brodit houder (was verkeerde geleverd door hun leverancier) dus daarna weet ik het.

Volgens mij hebben ze de navi unit er niet uitgehad.
Hoor graag van je als je weet hoe ze e.e.a. aangesloten hebben en hoe ze kabels hebben laten lopen. Maar ook natuurlijk welke delen van het dashboard daar voor geopend hebben.

Alvast bedankt



Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk
 

Monteurtje

Forumguru
Scherm van Amundsen kan verwijdert worden met 4 speciale ontgrendel pennetjes. Nadat zwarte paneel rond knopjes en scherm uitgebouwd is.
 
dan is de volgende vraag simpel, hoe zien de pennetjes eruit en waar kan je ze kopen?

Of is er een andere manier om ergens netjes bij een 12 v uit te komen.

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk
 

EdK

Forumguru
Met een VD draadje ( elektradraad in je woning ) kun je vaak stukken overbruggen door deze van één punt naar andere punt te drukken en daar dan met je hand voelen tot je het begin draad hebt.
Dan de draad die naar uiteindelijke punt moet even goed vastplakken aan de VD draad en dan met beleid de VD draad terug trekken.
Op deze wijze heb ik al menig draad van A naar B gelegd en dus weinig kunststof delen hoeven los te halen.

En hoe je front los te halen van je radio/nav ? Misschien dat @Joske wat tijd over heeft en wat VAG tekeningen kan plaatsen hiervan.....?
 

Renkie

Forumguru
Ik was vandaag bij de garage om de juiste houder te laten plaatsen.

Het is op zich een redelijke operatie maar het is wel goed te doen.

- Je moet het gedeelte om de kachelknoppen losklikken.
- Het horizontale gedeelte daar onder kun je ook los trekken naar je toe.
- Daarna kun je de airco knoppen unit naar voren trekken. Dat deden ze daar met een haakje er achter.
- Bij de passagiers voetruimte moet je een deel loshalen. Dat zit vast met 1 schroef aan de voorkant en de rest is geklikt.

Vanaf daar heb je ook toegang tot de bedrading van de sigaretten aansteker en kun je aftappen.
Er is 1 kleine aanpassing gedaan aan het plastic ivm de kabel van de brodit voeding.

De foto's zijn niet perfect. Dat ligt aan mijn telefoon. Op de foto's kun je een 12v sigarettenplug zien. Dat komt omdat eerder een verkeerde houder geleverd is. Dat is nu gecorrigeerd.

houder.klaar.jpg



houder.kabel.jpg


houder.inbouw2.jpg


houder.kabel2.jpg


houder.inbouw.jpg
 
@ Renkie, bedankt voor de Foto's :thumbsup:

NU zelf aan de slag gegaan. Eigenlijk appeltje eitje.

ALs je dit ook wilt doen, alles op je eigen risico, IK ben niet aansprakelijk :maakmegek:

Het volgende gedaan:
  • Stripje onder de 0.0/setknop eruit gewipt, door een plastic tooltje tussen de korte kanten te steken en dan eruit te wippen.

  • Dan de lange strip rechts die van onder de klokken richting de radio loopt en doorloopt naar de rechterportier tot halverwege de radio los maken. Voorzichtig lostrekken.

  • Dan aan de bestuurders kant boven gaspedaal het rechthoekige plastic kapje eruit wippen. Platte schroevendraaier aan de onderzijde ertussen en plaatje eruit wippen. Torx 20 schroef losdraaien. Plastic plaat naar onderen trekken en wegnemen.

  • Aan passagierszijde idem, klepje eruit wippen met platte schroevendraaier en de Torx20 schoerf eruit draaien. Plaat wegnemen en aan de kant leggen.

  • VD draad onder de klokken schuin naar rechts naar beneden steken en opvangen.

  • USB connector dmv 2 schroefjes losmaken en uit Brodit houder nemen

  • USB kabel aan VD draad vastmaken en doorvoeren van beneden naar boven.

  • Andere zijde Usb Kabel onder dashboard van links naar rechts, passagierskant, doorvoeren

  • Neem de kabelboom komende van de 12 sigaretten aansteker en ontbloot de Rood/groen (dikkere) draad een stukje, +/- 1 cm. Dit is de constante +12 V. Ook met contact uit! Soldeer de + van de Brodit carkit aan deze draad en isoleer af met isolatie tape.

  • Boord 3 mm gaatje in metalen staander om massa te maken voor de brodit houder d.m.v van schroefje met moer en een AMP klemmetje.( blauw op foto).

  • Kabel in uiterste hoek boven radio op juiste lengte leggen.

  • Kabel netjes achter sierstrip wegduwen.

  • Sierstrippen, eerst de grote en dan de kleine weer terug drukken.

  • Kabel van carkit op een paar plaatsen vastzetten met typraps zodat deze nergens gaat rammelen of tegen hete delen van airco/verwarming kan komen.

  • Alle beschermplaten terug monteren, TORX 20 schroeven vastdraaien en kapjes terug erop zetten.
Alles netjes en perfect!!!
Kan nu weer veilig en boetevrij mijn telefoon gebruiken terwijl deze opgeladen wordt. Wel zo handig met al die lange files in ons landje!

IMG_20160923_112453133_zpsxreyzsct.jpg

IMG_20160923_112500479_zpsw9zxp6fe.jpg

IMG_20160923_114820189_zpsyjbj5xic.jpg

IMG_20160923_112445308_HDR_zpst4rw6fln.jpg

IMG_20160923_121513122_HDR_zpss1zmvie0.jpg

IMG_20160923_121506591_zpsf2xfcp41.jpg

IMG_20160923_121500377_HDR_zps0lwscqsm.jpg
 
Laatst bewerkt:

Renkie

Forumguru
Dat is ook goed gelukt, netjes!
Ik had zelf liever de combinatie met de kuda houder omdat je dan het luchtrooster vrij houdt. En je krijgt zo ook minder de neiging om de telefoon te bedienen met de vingers tijdens het rijden :)
 

Renkie

Forumguru
Ondertussen moet ik binnenkort de houder bij mijn auto vervangen.

Nu heb ik eerder meegekeken hoe de garage het deed en even genoteerd wat men precies deed:

- Je moet het gedeelte om de kachelknoppen losklikken.
- Het horizontale gedeelte daar onder kun je ook los trekken naar je toe.
- Daarna kun je de airco knoppen unit naar voren trekken. Dat deden ze daar met een haakje er achter.
- Bij de passagiers voetruimte moet je een deel loshalen. Dat zit vast met 1 schroef aan de voorkant en de rest is geklikt.



Maar weet iemand van jullie hoe je zonder de boel te slopen dat deel rondom de kachelknoppen losklikt? Ik heb het even geprobeerd maar dat lijkt vrij vast te zitten, en wil de boel ook niet slopen.
 

SuperbIV

Senior Member
Ik heb mijn Samsung QI lader met een zekering splitter en 12V-5V converter gewoon direct op de 'aansteker zekering' aangesloten. Geen gedoe met open maken van het dashboard. Je kunt namelijk via de zijkant van het dashboard je kabel doorvoeren naar de zekeringkast achter het opbergvakje links van het stuur. En de telefoon zit zo goed in het zicht en voor de A-stijl, dus het blokkeert geen zicht naar buiten.
369a492e2969f4d54f61482363eac993.jpg
 

kriva

Lid
Geen idee of het in de Superb iV nog zo is, maar op vorige modeljaren van de Superb 3 is dat zeker een continu voeding.
 

Tuulster

Forumguru
Dat idee had ik al, top! :thumbsup:

Dat betekent dus dat ik die zekering eventueel kan gebruiken voor het voeden van een dashcam met parking modus.......
 
Bovenaan Onderaan