Superb III combi style businessline van tha a

tha a

Senior Member
Aangezien "de zoektocht" ten einde en de nieuwe auto besteld is kunnen we hier weer een nieuw mijn auto topic openen.

Na een Octavia 2 en een Octavia 3 heb ik tussentijds een klein uitstapje gemaakt naar Volvo. De Volvo V60 PHEV kwam half vorig jaar vrij vanuit een andere collega en mij werd gevraagd om deze te rijden tot einde van het leasecontract omdat de octavia er bijna uit moest. Gezien de 0% bijtelling en de 280PK :yeehaa: een No Brainer.
Nu kwam dus al snel het moment van het aflopen van het contract van de Volvo dus de zoektocht was weer begonnen.

In eerste instantie was het duidelijk dat de Kodiaq hem zou moeten gaan worden. In februari al wat offertes gekregen en ingediend maar helaas viel deze (lang leve de verplichting van diesel en de extra BPM boete op diesel) buiten het budget of ik moest voor een Ambition Business met een forse eigen bijdrage gaan. :shocked:

Dus verder met de zoektocht: Passat (kan de vrouw niet bekoren), Tiguan (zelfde probleem als de Kodiaq), Volvo V60(altijd mindere versie dan nu) enz enz
Uiteindelijk toch weer gekeken naar een nieuwe Octavia. Bij de dealer naar de face-lift gekeken en daar stond ook een Superb combi. Van de Superb heb ik steeds gezegd dat ik die te groot vond. Toch maar eens goed bekeken en Brochure en prijslijst meegenomen.
Hoop gereken en vergelijken. Bij de Octavia had ik toch het gevoel van: Been There, Done That. Prachtige auto (zeker in de juiste kleur) maar ik kwam op vrijwel dezelfde configuratie als de vorige...
Dus.... Het is een Superb Combi geworden!

De Specs:

Skoda Superb Combi
1.6 TDI 120PK 250NM (prima voor in NL maar die 280pk van de V60 ga ik zeker missen)
DSG automaat
Lava blauw metallic (heeeel erg getwijfeld over Moon White maar toch voor (weer) blauw gegaan)
Style businessline (oa Canton Soundsystem, Parkeersensoren rondom, Columbus navigatie met 9inch touchscreen, 220v adapter, 3zone climate control, ambienteverlcihting met 10 kleuren, 17" Stratos lichtmetalen wielen, Blind Spot detection enz enz, Standaard dus al behoorlijk vol)

Extra's:
TechPakket

- Zwart Alcantara bekleding
- Panoramadak
- Travel Assist (verkeersbordherkenning

Travel Pakket
- Xenon koplampen met AFS en DLA (dynamic light assist) en verlichte wimpers :jaja:
- Lane assist

Adaptive Cruise Control met Emergency Assist en Traffic Jam Assist. (dit ivm combinatie lane assist, DSG en ACC)

Sunset donker gekleurde achterruiten

Natuurlijk had ik nog wat meer opties op de wishlist staan (oa 18" lichtmetaal en wat klein spul) maar daardoor ging de leaseprijs fors omhoog. Vooral de 18" (met verplichte winterbanden op de velg) maakte de prijs te gek.
Nu kom ik precies op mijn leasenorm uit en heb dus geen eigen bijdrage.

Vandaag besteld en voorlopige levering in week 44. :cheer::cheer::cheer:

Keep you posted en pics tzt! (ondertussen maar eens nadenken over wat losse spulletjes, ledlampjes dat soort spul)

Ben blij om weer een Skoda te gaan rijden! Die ruimt is toch ongeevenaard!

CDK

Forumguru
Gefeliciteerd @tha a, mooie en super ruime wagen die S3, maar qua vermogen zal het even slikken worden...., sterkte daarmee ;)

Bovenaan Onderaan