SuperB II, 1.9 TDI

SkodaMan

Actief lid
Gisteren heb ik in een SII gezeten en ik was blij verrast. Het voelde net zo degelijk aan als mijn voormalige OII maar dan met nog meer ruimte. Voornamelijk meer ruimte in de lengte. De beenruimte op de achterbank is zo groot dat je met gemak je benen kunt strekken.

Het rijgedrag is comfortabel te noemen ondanks de grote velgen. Je hebt de look en feel van een Passat maar het comfort van een A6. Zo heb ik het graag. Met een DSG bak en een lekkere 1.8 TFSI is het mijn favoriet.

De Twindoor is echt geweldig. Alle verwachtingen worden waargemaakt. Met een druk op de knop van de afstandbediening opent de gigantische achterbak automatisch is als een sedan. Dit wordt een echte lease- en taxi-kraker.
 

EdK

Forumguru
Kun je nagaan als de Combi uitkomt !!
Collega heeft hem in Tjechie zie rijden , maar de koekenbakker heeft geen foto's gemaakt !!
Heb hem meteen de waarheid verteld hierover !! Hadden we een toch een statement kunnen hebben op het forum !!

Maar ja het is niet anders !!
 

van inkel

Forumguru
Vandaag ff in de nieuwe SuperB II gezeten.
Mooie auto in 't echgie, vooral van de voorzijde vind ik hem mooi, alleen de achterkant vind ik nog steeds wat minder, misschien wordt de combi wel mooi aan de achterzijde. Wat me wel tegen viel was de kwaliteit van het nieuwe climatronic bedieningspaneel, vind ik toch een beetje minder als in m'n eigen O2
 

bert

Lid
Vandaag ff in de nieuwe SuperB II gezeten.
Mooie auto in 't echgie, vooral van de voorzijde vind ik hem mooi, alleen de achterkant vind ik nog steeds wat minder, misschien wordt de combi wel mooi aan de achterzijde. Wat me wel tegen viel was de kwaliteit van het nieuwe climatronic bedieningspaneel, vind ik toch een beetje minder als in m'n eigen O2

Aan de achterkant wen je wel. Scheelt dat je de meeste uren voorin de auto doorbrengt
 

octofreak

Actief lid
Kun je nagaan als de Combi uitkomt !!
Collega heeft hem in Tjechie zie rijden , maar de koekenbakker heeft geen foto's gemaakt !!
Heb hem meteen de waarheid verteld hierover !! Hadden we een toch een statement kunnen hebben op het forum !!

Maar ja het is niet anders !!

Tja, en het lijkt erop dat we hier nog even moeten wachten op de combi blijkt uit diverse bronnen:

" In tegenstelling tot de verwachtingen staat er deze week in Parijs geen prototype van de nieuwe Skoda Superb Combi tentoon gesteld. De introductie van de nieuwe ruime variant van de grootste Skoda is uitgesteld tot eind 2009 en begin 2010. "
 

van inkel

Forumguru
Tja, en het lijkt erop dat we hier nog even moeten wachten op de combi blijkt uit diverse bronnen:

" In tegenstelling tot de verwachtingen staat er deze week in Parijs geen prototype van de nieuwe Skoda Superb Combi tentoon gesteld. De introductie van de nieuwe ruime variant van de grootste Skoda is uitgesteld tot eind 2009 en begin 2010. "

Hans van Vepreda, was bang dat de SuperB combi misschien wel een te grote bedreiging voor de Passat kan worden, en dat VW misschien wel een stokje voor de combi zou steken.
 
Hans van Vepreda, was bang dat de SuperB combi misschien wel een te grote bedreiging voor de Passat kan worden, en dat VW misschien wel een stokje voor de combi zou steken.


Volgens mij loopt dat wel los. De s2 is nu toch ook geen bedreiging voor de passat. Ik geloof nooit dat als de s2 combi op de makt gezet wordt dat men ineens massaal overstag gaat.
 

EdK

Forumguru
Octavia combi is momenteel een grotere concurent van de Passat
Maar met S2 combi gaan ze eerder een deel van het marktsegment bij volvo etc weghalen dan dat ze in segment van de apssat komen te zitten
 

WillemJan

Forumguru
Gisteren heb ik ook in de S2 gereden: met Columbus. Wat een mooi systeem is dat. En de 6 bak was ook genieten: ik reed 50 in zijn 6! De ligging is ook goed en acceleratie is ook goed te noemen. Volgens mij zat er ook nog traction control (of zoiets) op waardoor de wielen niet gingen spinnen. Alleen had de auto een neiging om naar links te gaan wanneer ik het stuur los had.

Kortom: vol lof!

Groetjes... Willem-Jan
 

KaleFietsbel

Actief lid
Gisteren heb ik ook in de S2 gereden: met Columbus. Wat een mooi systeem is dat. En de 6 bak was ook genieten: ik reed 50 in zijn 6! De ligging is ook goed en acceleratie is ook goed te noemen. Volgens mij zat er ook nog traction control (of zoiets) op waardoor de wielen niet gingen spinnen. Alleen had de auto een neiging om naar links te gaan wanneer ik het stuur los had.

Kortom: vol lof!

Groetjes... Willem-Jan

Welke motor zat daar in?
 
Bovenaan Onderaan