Superb I automaat

karaca10

Nieuw lid
4258270E-DE0A-485A-B270-371C4F23B654.jpeg A054A0F6-A2C6-465B-9838-738E70215DAB.jpeg Hoi allemaal Karaca hier,
Heb altijd al vag gereden, eerst wat audi’s tdi en een A6 2.4 mutitronic schakelde geweldig maar had niet genoeg koppel zonder turbo. Vorige maand een superb 2005 tiptronic op de kop getikt in het mooie zilver. Bij thuiskomst begon het motormanagement lampje al te branden en begon het gedonder..
Inmiddels al wat vacuumlekkages opgespoord en olie ververst, tevens het olie aanzuigfilter kunnen bekijken.
Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden

karaca10

Nieuw lid
Dank je wel...Sorry, helemaal vergeten te vermelden.
Het is een 1.8T 150pk. Ik las pas later over de black sludge in het carter maar gelukkig valt het mee bij deze. Er staat net 2 ton op de teller, hopelijk volgende zomer ermee op vakantie. Nog even velgen scoren en schroefsetje eronder lijkt me wel wat

karaca10

Nieuw lid
Dank je wel. Ja klopt deze modellen zie je steeds minder en minder. Ik zie de mensen staren naar me om watvoor model het gaat. Dit model is vergelijkbaar met audi a8 of vw phaeton, de binnenruimte is echt fenomenaal

turboturbo

Forumguru
Ik fiets wekelijks nog langs een deftige woning waar altijd een zwarte Superb mk1 2.0 voor staat geparkeerd.

Altijd leuk om te zien dat mensen de moeite nog nemen om zulke deftige oude wagens te blijven rijden en goed te behouden/onderhouden. Ik zie ze maar sporadisch in het wild.

Met de 1.8T erin zal het wel niet tegenvallen zo'n zware auto. En dan ook nog met automaat - doe maar lekker luxe hoor. Dat lijkt me op een V6 na toch de fijnste uitvoering.

Bovenaan Onderaan