Superb combi verlaging

casejunky

Forumguru
Beste,


Tis alweer een tijdje geleden dat ik heb gereageerd, maar ik heb dus sinds vandaag een nieuwe auto(Foto's volgen nog in mijn voorstel topic)

Maar ik heb een superb combi 3t5.

En ik wil deze graag weer verlagen, mijn vorige auto stond op 35/35(40/40 als je doorzakken mee telt).

Maar voor de combi kan ik echter van zowel als van kw/st of eibach etc enkel sets van 30/30 vinden.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Want wil eigenlijk dezelfde looks en handeling houden

Of voorbeelden van 30mm verlaging?

Groet sebastiaan
 

JeSko

Forumguru
Ben benieuwd naar je S2 Combi Sebastiaan!

Mijne staat op zo'n Eibach verlaging, enkel veren, -30 mm. Zeker met belasting ( 2 volwassenen, 2 kids en wat spullen in de koffer ) valt de verlaging erg mooi. Wil je een echt dikke look zou ik wel minstens 40 mm zakken, o.a. H&R heeft veren die 40 mm verlagen, maar denk dat je dan qua comfort en in combinatie met de originele gasdempers teveel comfort gaat inleveren. Mijne rijd nu erg lekker, pak strakker als standaard, enige onaangename is de reactie van het onderstel op korte vluchtheuvels bijvoorbeeld, dan merk je dat de standaard dempers niet ideaal zijn icm enkel verlagingsveren. Voor de rest dikke prima! Met een schroefset ga je echter nog meer dat strakke gevoel hebben denk ik, en minder gestoter en gebots op kortz vluchtheuvels.

Onder andere AP heeft goede schroefkits voor de 3t5, hierbij een zoekertje uit België, die bieden een nieuwe set aan op 2dehands.be voor nog geen 400 euro.

Wilde deze zelf kopen maar komt er toch nie van.

Nieuwe Schroefset AP GFW Skoda Superb Lim. Combi. Bwj.99-201
€ 399,00
https://link.2dehands.be/m143716018...ium=android_social&utm_campaign=socialbuttons
 
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
Hierbij enkele foto's van de mijne op 30 mm veren Eibach.

20210102_150803 (1)_copy_1612x1209.jpg 20201206_170917 (1)_copy_1612x1209.jpg 20210102_150402 (2) (1)_copy_1612x1209.jpg

Hierbij twee foto's met belading.

20210208_070310_copy_1612x1209.jpg 20210208_062549_copy_1612x1209.jpg
 

casejunky

Forumguru
Hey jesko, bedankt voor je snelle reactie.


Heb jij een goeie close up van je wiel en fenders? Zeg maar van de wheelgap?

Heb zelf al hier in nl setjes van st of kw gevonden van 500/600€ compleet.

Montage doe ik toch zelf want heb daar inmiddels ervaring mee.
 

JeSko

Forumguru
Graag gedaan!

Hierbij de wheel Gap foto's, eerste drie foto's is met lege auto, laatste foto met belasting (ca 100kg)

Leeg

aviary-image-1604664720453_copy_2622x1967.jpeg IMG-20210102-WA0024.jpg IMG-20210102-WA0025.jpg

Beladen

20210320_145431 (1)_copy_2016x1512.jpg
 

eriktv

Forumguru
image-jpeg.57543


Iets meer dan 30mm met Eibach verlagingsveren. Lager zou erg onhandig worden voor mijn gebruik, schraap nu al regelmatig met voorspoiler over de grond. Meer foto’s in mijn topic vanaf deze post. Velgen OEM, zomer 18” en winter 17”
 

JeSko

Forumguru
@eriktv

Erik je zegt dat uwe verlaagd is met enkel veren? Net zoals mijne dus..., En toch ligt die van u lager, heb je dan nog iets aangepast? Staat knap zo, jouw banden komen netjes in de kasten te liggen, mijne niet. Of was hij hier beladen?

Edit: kan het komen doordat de auto achteraan op een wat hoger stuk weg staat op deze foto? Dat schrapen ken ik overigens ook wel, soms raakt ie ook wat vooraan maar dat zijn die flappen net voor de wielen, geen idee wat die als functie hebben.

Grt Jefrey
 

casejunky

Forumguru
......Iets meer dan 30mm met Eibach verlagingsveren. Lager zou erg onhandig worden voor mijn gebruik, schraap nu al regelmatig met voorspoiler over de grond. Meer foto’s in mijn topic vanaf deze post. Velgen OEM, zomer 18” en winter 17”


Ziet er goed uit, jij hebt enkel veren gebruikt?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

s-line

Forumguru
Altijd als je budget heb, gaan voor schroefset! Kan je hem precies zo laag of hoog zetten als je zelf mooi vind. Mijn ervaring met alleen veren is toch dat het altijd net niet is wat je wilt en rijdt ook strakker en lekkerder op een goede schroefset, is gewoon beter uitgebalanceerd! Als alleen veren op originele dempers.
Dit was mijne op een KW schroefset maximaal omlaag en ingekorte voorpoten -1.5cm) en achter zonder stelpotje.
 

Bijlagen

  • CDE14670-7C01-4C21-9E01-3C8A9CE6E1C9.jpeg
    CDE14670-7C01-4C21-9E01-3C8A9CE6E1C9.jpeg
    108,3 KB · Weergaven: 42

eriktv

Forumguru
Een volgende keer zou ik ook een schroefset nemen. Niet zozeer om veel lager te gaan, maar eerder om af en toe iets omhoog te kunnen ;). Op de foto staat de auto vlak, met net de Eibach Pro-kit en Bilstein B4 dempers.
 

s-line

Forumguru
Dat is het mooie van een schroefset je kan hem zo zetten als je wil. Je moet alleen natuurlijk wel weer uitlijnen als je hem veranderd tussen door. En het is niet “ff omhoog “schroeven hoor,het is nog wel ff een klusje als de set onder de auto zit!
 

haassie

Forumguru
Een volgende keer zou ik ook een schroefset nemen. Niet zozeer om veel lager te gaan, maar eerder om af en toe iets omhoog te kunnen ;). Op de foto staat de auto vlak, met net de Eibach Pro-kit en Bilstein B4 dempers.

idem hier maar dan meer met oog op het minimaliseren van verlies aan comfort. Heb dezelfde combinatie demper/veer en ervaar het best hard op korte oneffenheden. Hoogte is prima zeker met zwaardere last en stuurgedrag ook.
 

casejunky

Forumguru
Ja ik ben persoonlijk geen fan van schroefsets heb ze in het verleden gehad, en het werk van onder de auto elke keer voor hoogte verstellen weerhoud mij er nogmaals van


Ik heb een 30/30mm set van st gekocht. Nu hopen dat het allemaal volgende week en die week erop allemaal binnen is
 

casejunky

Forumguru
Nee nee volledig set, ik pak gelijk nieuwe dempers en top lagers en stofhoezen etc etc.

Dit soort klussen pak ik liever gelijk goed aan
 

casejunky

Forumguru
Thanks, zet zsm een bericht in mijn topic.

Aankomend donderdag ophalen, en dan is het wachten op onderdelen....
 
Bovenaan Onderaan