Superb Combi Tour

Remko304

Nieuw lid
Afgelopen vrijdag mijn nieuwe leaseauto gehaald sinds 2003, 3 x een passat variant gehad. Nu voor de skoda gegaan. Het is een 1.6 greenline ambition bus. Inclusief het tour pakket. Geweldig mooi leer en electrisch verstelbare stoelen. Eerste km zijn prima en eerste indruk is goed. Rijdt anders dan passat, maar niet slechter. Wat ik wel fors minder vind tov de passat is de bediening van de cruise control. Dat is bij de superb echt wel heel ouderwets en onhandig. Bij de passat doen ze dat veel beter. Heb ook een electrische achterklep. Leuke gadget! Echt een aanrader.

Bakkertje

Forumguru
Gefliciteerd met je nieuwe bolide!

Een paar foto's zouden het verhaal wel compleet maken ;)
Die bediening van de CC is bij een Passat met het losse pookje wel handiger inderdaad als je het mij vraagt. Anderen klagen juist weer dat er een extra handle aan de stuurkolom zit. Ach ja, ieder z'n ding zullen we maar zeggen. Ander puntje wat ik persoonlijk aan de Passat fijner vond is de extra versnelling en dan niet zozeer voor die 6e versnelling, maar omdat het gat tussen 2 en 3 bij de Superb net wat aan de grote kant is zeg maar, daar heb je bij de Passat met 1.6 geen last van. Voor de rest is voor mij de superb de absolute winnaar (ruimte, prijs en mag 1500 kg trekken ipv 1400)

Veel plezier met je auto en vooral veel veilige km-ers!

Remko304

Nieuw lid
Mijn passat was uit 2009 en was nog net een 2.0 bluemotion met 110 pk en een 5 bak. Dat verschil merk ik dus niet zo met de superb. Vandaag een wat langere rit gemaakt. Het verschil zit hem vooral in geluid (zowel wind als motor) boven de 130 km per uur( was in duitsland) en het comfort. Superb is wat straffer geveerd en vooral achter voel je hobbels nadrukkelijker. Ook moet ik mijn ideale zit nog zien te vinden. De stoelen in de passat comfortline zijn veel zachter. Overigens zijn die stoelen in superb wel fantastisch met emory bekleding en electrische verstellen. Je kan de instellingen zelfs aan de sleutel koppelen. Super(B) tevreden!

Bovenaan Onderaan