timderoose
Nieuw lid
Nieuwe skoda, maar er wordt getwijfeld tussen:
- de superb 2 combi classic (met autosalon pack zoals regensensor, maxidot, pdc achteraan) 1.9 tdi (niet leverbaar met 1.2 tsi). Nadeel: geen dsg mogelijk op deze motor (waarom niet?). Anders moet het een 1.4 tsi zijn, maar die is door het aantal pk's fiscaal niet gunstig in Belgie en verbruikt ook meer. Idem voor de 2.0 tdi, die is fiscaal nog ongunstiger (te veel pk's en motorinhoud).
- de octavia 2 combi ambiente (met nog extra opties regensensor, pdc achteraan, cruise control) met 1.2 tsi met dsg, of 1.6 crdi met dsg. 1.9 tdi niet leverbaar hier.
Is er een mogelijkheid om de 1.9 tdi van de superb toch te koppelen aan een dsg? Vragen aan volkswagen zelf, of misschien in Duitsland of Nederland zelf bestellen of zo? Want dit is momenteel de enige dealbreaker. Want het is geen technische kwestie, louter marketing of productdifferentiatie.
Voorkeur gaat ook uit naar de 1.9 tdi omdat deze bewezen technologie is, itt de 1.6 crdi die binnen enkele jaren kinderziekten, die eigen zijn aan nieuwe motoren, kan vertonen.
Auto is ook voor mijn vader bedoeld, 67 jaar oud, dus niet beginnen over chiptuning of "de 2.0 daar scheur je lekker mee door de straat" enz.
Er wordt gemiddeld 20.000 km per jaar gereden, taksen op dieselwagens en benzinewagens zijn in Belgie hetzelfde, is enkel afhankelijk van pk's en cilinderinhoud.
(MODERATOR ik zie net dat dit hier niet echt thuishoort, best naar andere categorie verplaatsen?)
- de superb 2 combi classic (met autosalon pack zoals regensensor, maxidot, pdc achteraan) 1.9 tdi (niet leverbaar met 1.2 tsi). Nadeel: geen dsg mogelijk op deze motor (waarom niet?). Anders moet het een 1.4 tsi zijn, maar die is door het aantal pk's fiscaal niet gunstig in Belgie en verbruikt ook meer. Idem voor de 2.0 tdi, die is fiscaal nog ongunstiger (te veel pk's en motorinhoud).
- de octavia 2 combi ambiente (met nog extra opties regensensor, pdc achteraan, cruise control) met 1.2 tsi met dsg, of 1.6 crdi met dsg. 1.9 tdi niet leverbaar hier.
Is er een mogelijkheid om de 1.9 tdi van de superb toch te koppelen aan een dsg? Vragen aan volkswagen zelf, of misschien in Duitsland of Nederland zelf bestellen of zo? Want dit is momenteel de enige dealbreaker. Want het is geen technische kwestie, louter marketing of productdifferentiatie.
Voorkeur gaat ook uit naar de 1.9 tdi omdat deze bewezen technologie is, itt de 1.6 crdi die binnen enkele jaren kinderziekten, die eigen zijn aan nieuwe motoren, kan vertonen.
Auto is ook voor mijn vader bedoeld, 67 jaar oud, dus niet beginnen over chiptuning of "de 2.0 daar scheur je lekker mee door de straat" enz.
Er wordt gemiddeld 20.000 km per jaar gereden, taksen op dieselwagens en benzinewagens zijn in Belgie hetzelfde, is enkel afhankelijk van pk's en cilinderinhoud.
(MODERATOR ik zie net dat dit hier niet echt thuishoort, best naar andere categorie verplaatsen?)