Superb Combi iV

Reveb

Nieuw lid
Ik overweeg een Superb Combi iV in leasing te nemen. Twee vraagjes die huidige eigenaars kunnen beantwoorden (als die er al zijn):

1) Hoe is het rijden wanneer de batterij leeg is? Trekt de 1.4 motor het een beetje? En wat is het verbruik dan? Ik denk vooral aan langere ritten en vakanties met een volle wagen.
2) Hoeveel kofferruimte ben je kwijt. Ik weet wat "de boekskes" zeggen, maar is het deel boven de bodem in de koffer hetzelfde?

Alvast bedankt!
 

Antera

Donateur
1. De motor trekt zeker wel maar zal iets meer mee moeten trekken. De Golf GTE en de Etron hadden dit ook en komen nog goed mee in het verkeer. Wegen wel iets lichter maar maakt elkaar niet heel veel.
2. De ruimte boven de bodem is gelijk dacht ik laatst te hebben gezien.
 

SuperbIV

Senior Member
Ik heb een combi IV. Als de batterij leeg is komt hij nog prima vooruit. Je mist natuurlijk wel een beetje de instant kick die de batterij heeft. Trouwens, je hoeft maar even op de b-stand te rijden en er zitten zo weer wat procenten batterij bij.
 

daf

Nieuw lid
Ik overweeg een Superb Combi iV in leasing te nemen. Twee vraagjes die huidige eigenaars kunnen beantwoorden (als die er al zijn):

1) Hoe is het rijden wanneer de batterij leeg is? Trekt de 1.4 motor het een beetje? En wat is het verbruik dan? Ik denk vooral aan langere ritten en vakanties met een volle wagen.
2) Hoeveel kofferruimte ben je kwijt. Ik weet wat "de boekskes" zeggen, maar is het deel boven de bodem in de koffer hetzelfde?

Alvast bedankt!

Ik had zelfde twijfels en echt niet nodig...

Ik heb ondertussen al 1500km gereden en ook een paar honderd km meer lege batterij. Dit valt heel goed mee. Je batterij is nooit 100% leeg, zodra je op B gaat afremmen heb je weer wat stroom.

Je batterij zit onder de laadvloer en aan de zijkant zit de 'gewone' batterij. Over volume zal men wel niet liegen in de 'boekskes'. Ik kom van een Golf en de koffer is gigantisch ;)
 
Dag Reveb,

Bekijk even mijn voorstelling in de Meet en Greet. Je ziet er een foto van de koffer. Geraakt meer dan genoeg in!
Op een aller-retour naar Parijs haalde ik van verbruik van een 6l/100km aan 120-130 km/h continue
 
Bovenaan Onderaan