Superb Combi Ambition Greenline Business Line 1.6 TDI besteld

Nick2203

Forumguru
Na ruim 6 maanden in een huurauot rond te hebben gereden, heeft mijn werkgever alsnog besloten goedkeuring te geven om een "echte" auto uit te zoeken.

Uiteraard ben ik niet over 1 nacht ijs gegaan, en heb gereden in de directe concurrentie:
- Volkswagen Passat
- Audi A4 / A6
- Ford Mondeo
- Renault Laguna
- Skoda Octavia

Uiteindelijk bleek de keus verrassend eenvoudig ... de Skoda Superb Combi bied met afstand de meeste waar voor zijn geld, en aangezien ik geen jonge hond meer ben die denkt sneller te zijn dan oom agent, is het de greenline variant geworden.

Dankzij de rijke uitrusting heb ik zelfs nauwelijks aan de opties gesnoept:
- BusinessLine
- Airbags achter
- Bluetooth af fabriek
- Sunset
- Metallic Lak (belachtelijk dat dat tegenwoordig nog optioneel is), Amethist Purple
- Afneembare Trekhaak

Inmiddels heb ik doorgekregen dat hij week 19 geleverd wordt ... en ik kan nauwelijks wachten ... 14 weken levertijd is toch wel erg lang :crazy:

Uiteraard horen jullie hoe het verder gaat!!!

Mick

Actief lid
Mooie wagen, en de juiste keuze lijkt me. Enne 14 weken lang? Ik wacht al haast 20 weken op een Octavia combi 1,.6 tdi DSG, en het gaat nog wel een paar maanden duren. Wees dus maar blij met die 14 weken. Gaat sneller dan je denkt. Mooie kleur trouwens.

Nick2203

Forumguru
Vandaag van mijn dealer gehoord dat hij verwacht in week 14 of 15 al verwacht te leveren. De leasemaatschappij sprak over 14 weken levertijd, maar het worden er hopelijk maar 10!!!

Ik kan niet wachten!

Klippy

Actief lid
Hier nog een die een Superb Combi Ambition Greenline Business Line 1.6 TDI besteld heeft!!
Deze krijg ik vrijdag as :)

Heb er nog 2 extra opties op laten zetten:

Chromen sier strip zijkant (onder)
Chromen uitlaat sierstuk

Ga zelf nog wat lampjes vervangen door Canbus Leds *Stads, Dagrij en misschien de mistlampen
Ook komt de door velen besproken China Grill er in.
Heb bij bestellen ook Sunset overwogen en omdat ik deze niet donker genoeg vind en ze mij te Groen zijn ben ik voor Shades gegaan van het merk Sunnyboy (idem als origineel!!!!!)

Buitenkant is af, op de te kleine velgen van de Greenline na dan :(
Maar dat komt later.

Binnen is die vrijwel af en komt er nog een Sub aan de Amundsen en bouw ik er nog een Stinger in.
In de zomer zal ik mij eens gaan verdiepen in LCD schermpjes voor in of op de hoofdsteunen die aan de kleine kant zijn voor inbouw.
Ach ja eerst dit weekend maar eens lekker karren met die DIKKE bak :)

Nick2203

Forumguru
Dat gaat vanzelf hoor, daar hoef je weinig voor te doen... Behalve de tijd doden op dit forum...Dat doe ik ook al een week of 8...

OOOOOHHHH dit is zoooooooooooo herkenbaar ... zit echt elke dag op dit forum om de laatste details & eigenaardigheden van de S2C van collega berijders op te snuiven ... maar uiteindelijk gaat er niets boven zelf rijden!

Hebben hebben!!!:1761:

Klippy

Actief lid
Vandaag de auto opgehaald en een 150 km gereden.
Moet zeggen dat je niet hoort of merkt dat je een 1.6 dieseltje hebt!
Rijd Super!!

Ook gelijk even mijn nieuwe Gril gemonteerd.

. 2011-03-04 17.50.13.jpg 2011-03-04 17.50.27.jpg

Klippy

Actief lid
Valt echt mee en smaken verschillen natuurlijk.
Op zwart zal die iets meer opvallen dan op een Grijze.
Ik vind chrome en zwart persoonlijk goed uitkomen.

jemo

Lid
Valt echt mee en smaken verschillen natuurlijk.
Op zwart zal die iets meer opvallen dan op een Grijze.
Ik vind chrome en zwart persoonlijk goed uitkomen.

Ik meestal ook wel hoor. De onderste rand (onder de bumper tussen de mistlampen), die vind ik wel chique. Maar de grill lijkt me wat teveel van het goede...

alausegger

Nieuw lid
Mijn Superb Combi Greenline 1.6 TDI is binnen 8 weken afgeleverd en hij valt me niet tegen. Ik heb begrepen dat de levertijden vooral oplopen als je er extra opties af fabriek bij besteld. Ik heb alleen de carkit en de MDI meebesteld en dat heeft niet tot vertraging geleid. Van mensen die de sunset of het panoramisch dak erbij bestellen hoor ik dat de levertijden aardig oplopen met een vertraging van 4 tot 6 weken.

hemi24

Forumguru
@Klippy: fraai exemplaar, alleen een beetje jammer van die grille, die past eerder bij een koreaan, of een Russische Wolga... ;)

Nick2203

Forumguru
Vandaag van mijn dealer gehoord dat hij verwacht in week 14 of 15 al verwacht te leveren. De leasemaatschappij sprak over 14 weken levertijd, maar het worden er hopelijk maar 10!!!

Ik kan niet wachten!

Vandaag heb ik de bevestiging gehad dat hij geproduceerd is en onderweg naar de dealer. Week 14 of 15 moet dus echt gaan lukken!

Om het rijden met mijn tijdelijke huurauto (mercedes B180) af te leren kreeg ik vandaag een Peugeot 3008 mee bij de garage. Moet bekennen dat deze auto wel heel erg lekker stuurt. de Automaat is niet zo goed als de DSG, en in vergelijking met de S2C is hij klein, maar desondanks een fijne auto. Ik kan niet wachten op de SuperB!!! :1761:

Nick2203

Forumguru
Ben vanmiddag even langs de dealer gereden en hij is net afgeleverd ... staat nog met beschermingsrubbers op de parkeerplaats, en schreeuwt omm aandacht ;)
Ga de garage morgen spammen wanneer ik er in kan rijden ... zucht ...

s-line

Forumguru
Succes, nog even wachten maar dat is zo voorbij hoor.
Mijne werd gelukkig 5 weken eerder afgeleverd dan wat er eerst werd gezegd.:grin:

Nick2203

Forumguru
Eindelijk was het afgelopen vrijdag zover! Blinkend in de zon stond hij op me te wachten.
Gelukkig heb ik niet al te lang hoeven te wachten, en mocht met een grote taart en een nog grotere auto naar huis ... tjeee gaat die ruimte ooit wennen?

Eerste kilometers moeten we een beetje rustig aandoen, om de motor in te laten slijten, maar desondanks heb ik de indruk dat hij voldoende vermogen heeft voor deze toch wel zware auto.
Meteen de nieuwe naviatie CD's geladen (V3), en rijden maar!

Wat bevalt het meest :D
- Lekker stuur
- Stil (al word dat vast een nadeel als de eerste bonnen binnenvallen)
- Amundsen Navigatie is behoorlijk snel ondanks de kritiek (HW 19 SW 353), al blijft het installeren van de CD's een traag proces
- Ruimte

De eerste minpuntjes :ahum: (details blijf je houden)
- De kikkers (die lelijke groene stickers) zaten er nog op ;)
- Kapje van de portierverlichting viel er spontaan uit
- Standaard velours matten ogen wat fragiel & goedkoop

@ Nick2203, erg nette auto. Gefeliciteerd! :aangenaam:

Volgende week woensdag mag ik 'm ophalen!:
  • Superb Combi Ambition GL BL
  • Candy White
  • Mak Iguan Graphite Mirror
  • Sunset
  • Airbags achter
  • Electrisch verstelbare bestuurdersstoel
  • Chroom stootrand
  • Mobridge
  • Gevarendriehoek :winkie:
  • Verbandtrommel :eek:oo:
  • Natuurlijk een winterbandenregeling :super:
Het heeft dan exact 13 weken geduurd. Eindelijk komt een eind aan al het wachten en een begin aan het uitvogelen hoe alles werkt. Alvast een SD kaartje gekocht voor de Admundsen en de komende dagen muziek laden.... :680:

Bovenaan Onderaan