Hallo.
Ik ben volledig nieuw op dit forum maar heb me aangesloten om jullie meningen te kunnen vragen.
Na jaren lang te hebben rondgereden met een astra diesel vind ik het nu eens tijd geworden voor een echte en ruimere wagen. Zeker met oog op een gezinsuitbreiding zou ik willen gaan voor een combi. Nu dat de winter de laatste jaren strenger aan het worden zijn en we ook ieder jaar met de auto op wintersport gaan was ik van plan voor een 4x4 diesel te gaan.
Mijn oog is dan ook gevallen op de Superb combi 4x4 en de Octavia scout. Beiden zijn er met dsg 140pk. De superb ook met de 170pk, maar echter niet met DSG (reden hiervoor???).
Zijn er mensen hier die ervaring hebben met een of beiden auto's om hun ervaring te vragen?
Zou de extra groundclearance van de Scout een meerwaarde zijn voor de "normale" gebruiker? Ik ben zeker geen offroad type maar ik vroeg me af of je met een langere wielbasis van de superb eerder problemen kunt hebben (in de sneeuw, bospadjes oa)?
Greetz
	
		
			
		
		
	
								Ik ben volledig nieuw op dit forum maar heb me aangesloten om jullie meningen te kunnen vragen.
Na jaren lang te hebben rondgereden met een astra diesel vind ik het nu eens tijd geworden voor een echte en ruimere wagen. Zeker met oog op een gezinsuitbreiding zou ik willen gaan voor een combi. Nu dat de winter de laatste jaren strenger aan het worden zijn en we ook ieder jaar met de auto op wintersport gaan was ik van plan voor een 4x4 diesel te gaan.
Mijn oog is dan ook gevallen op de Superb combi 4x4 en de Octavia scout. Beiden zijn er met dsg 140pk. De superb ook met de 170pk, maar echter niet met DSG (reden hiervoor???).
Zijn er mensen hier die ervaring hebben met een of beiden auto's om hun ervaring te vragen?
Zou de extra groundclearance van de Scout een meerwaarde zijn voor de "normale" gebruiker? Ik ben zeker geen offroad type maar ik vroeg me af of je met een langere wielbasis van de superb eerder problemen kunt hebben (in de sneeuw, bospadjes oa)?
Greetz
 
					
					
				 
 
		 
 
		 
 
		

 en de rest kon stikke uhhhhhhh wachten op de campingbaas met z'n 4 wiel aangedreven landrover. Ook in duitsland op een camping gestaan waar het allemaal nogal in een stevige helling gebouwd was. Inrit van de camping was 20% ,en je kwam daar met nagenoeg geen snelheid de bocht om om naar boven te rijden! Daar hadden ze een traktor klaarstaan om de zwakkere combinaties boven te krijgen, of voor degene die zoveel gewicht op z'n trekhaak had dat je de auto aan de voorkant met een heliumballonnetje kon optillen. Maar mijn skoda had geen traktor nodig. No problemo.
 en de rest kon stikke uhhhhhhh wachten op de campingbaas met z'n 4 wiel aangedreven landrover. Ook in duitsland op een camping gestaan waar het allemaal nogal in een stevige helling gebouwd was. Inrit van de camping was 20% ,en je kwam daar met nagenoeg geen snelheid de bocht om om naar boven te rijden! Daar hadden ze een traktor klaarstaan om de zwakkere combinaties boven te krijgen, of voor degene die zoveel gewicht op z'n trekhaak had dat je de auto aan de voorkant met een heliumballonnetje kon optillen. Maar mijn skoda had geen traktor nodig. No problemo.