Superb Classic standaard 15" velgen?

pd42

Nieuw lid
Superb Classic standaard 15\" velgen?

Heeft de Superb Classic uitvoering standaard 15" velgen?
Ik ga vrijdag mijn Superb Elegance 1.9TDi ophalen (occasion), met 17" LM velgen. Ziet er voor velen wellicht beter uit dan 15", maar ik vind wel dat je met 17" velgen op het rijcomfort toegeeft. Misschien dat ik later nog eens een oproep doe om te ruilen met 15" velgen (moet dan wel LM zijn)...
 
Re: Superb Classic standaard 15\" velgen?

Ik denk dat je met deze opvatting uniek bent op dit forum. Iemand die wellicht zijn 17" lm-velgen wil ruilen voor 15", en dat nog wel bij een Superb!?

Ziet volgens mij wel erg pietepeuterig uit op zo'n grote auto....dus lekker laten zitten die 17" velgen en v.w.b. het rijcomfort: dat valt bij 17" nog wel mee.

Veel plezier in elk geval met je nieuwe auto!
 

Daniel

Lid
Re: Superb Classic standaard 15\" velgen?

Dat ziet er toch niet uit man van die 15'' velgen onder een superb!!
 

Octaviarijder

Actief lid
Re: Superb Classic standaard 15\" velgen?

Ik kan niet eens geloven dat er standaard 15" onder een Superb zit. Dat ziet er dus echt niet uit en ik denk dat er met 17" genoeg comfort overblijft.
 

Timothee

Actief lid
Re: Superb Classic standaard 15\" velgen?

Ik vond de 15" al te klein voor de O2 (vandaar dat ik 16" heb besteld...17" ging alleen i.c.m. het sportonderstel en dat werd helaas te duur), laat staan voor de SuperB /forum/images/graemlins/smile.gif
Misschien dat je dan beter voor de tussenmaat 16" kunt gaan.
 

guitar_billy

Senior Member
Re: Superb Classic standaard 15\" velgen?

volgens de Autoweek site hebben Superb Classic uitvoeringen (benzine diesel) de volgende bandenmaat :

205/55R16

dus 16inch velgen. lijkt me een prima maat voor de grote Superb!
 
Re: Superb Classic standaard 15\" velgen?

15 inch past niet zulke hoge banden bestaan volgens mij geen eens worden dan van die vrachtwagen banden en anders krijg je een j waarde van 10 of meer en dan word het een disco schnell transporter !

volgens mij wil je dat helemaal niet

ziet er zeer zeker ook bagger uit 15inch 10,5 j met 225 brede banden


ik heb 255/35/18 normaal was dit 215/40/17 dan komt
205/55/16 en dan iets van 195/65/15 ofzo

de auto is ontwikkeld met deze banden je moet ook de snelheidsindex in de gaten houden plus het gewicht!

je kunt rustig een maatje groter gaan maar kleiner nee lijkt me geen verstandig idee,de ontwikkelingen gaan met de grotere maten mee de smalle kleinere banden zijn op lang niet al deze zaken berekend.

dit heeft er niets mee te maken dat dit slechte banden zijn !



ik heb zelf 18 inch en heb absoluut niet het gevoel dat je inlevert op comfort sterker nog je kunt nu eens met meer dan 20 km/h de oprit van de autobaan nemen zonder dat je het gevoel hebt dat de auto omrolt !!!!
 
Re: Superb Classic standaard 15\" velgen?

heb trouwens nog een set originele 17 inch velgen voor de liefhebber kunnen er dus twee mensen gelukkig worden of eigenlijk drie incl pd42 dan /forum/images/graemlins/tongue.gif /forum/images/graemlins/smiley29.gif
 

pd42

Nieuw lid
Re: Superb Classic standaard 15\" velgen?

Allemaal bedankt voor de reakties. Een proefrit in een Comfort (16") is duidelijk comfortabeler dan de Elegance (17"). We zullen de eerste tijd wel met de 17" blijven rijden om te kijken of het bevalt. Indien nodig gaan we omruilen voor 16", ik ben niet zo geinteresseerd in een gelikt uiterlijk, maar heb de Superb vooral gekozen vanwege het volop aanwezige comfort.

Ook wil ik tzt gaan chiptunen naar 165 pk, de 1.9TDI motor is hier heel geschikt voor. Is er iemand die dit ook gedaan heeft? Lijkt me namelijk een groot verschil: van 130 naar 165 pk! (kost ongeveer 500 euri)
 

higgy

Forumguru
Re: Superb Classic standaard 15\" velgen?

Daar is elders een draadje over, over dat chippen!
 

Dutch4x4

Senior Member
Re: Superb Classic standaard 15\" velgen?

</font><blockquote><font class="small">Citaat: pd42</font><hr />

maar heb de Superb vooral gekozen vanwege het volop aanwezige comfort.

Ook wil ik tzt gaan chiptunen naar 165 pk

[/ QUOTE ]

Ehm, dit kan ik vrij moeilijk rijmen. En dan zeker niet met de wens om naar 15" te gaan, wat vanzelf smallere banden met zich meebrengt.

Je auto een flink stuk sneller maken en 'm dan nóg comfortabeler maken en de grip verder verminderen door smallere banden? In plaats van het onderstel, de bandenmaat en het type band naar behoren aan te passen aan de vermogensvermeerdering? /forum/images/graemlins/shocked.gif

Sorry hoor, maar dat vind ik gekkenwerk. Als je wilt chippen, dan raad ik je een teruggang naar 15" ten zeerste af. You can't have it all.
 
Bovenaan Onderaan