Superb 3u diverse probleempjes

Goedemiddag,

Ik zit met een aantal vragen betreft de electronica binnen de Superb, namelijk
waar kan ik de PDC module vinden? deze schakelt wel in, echter lijken de sensoren te zien, en middels VCDS kom ik ook niet in module 76.

Tevens heeft een van de vorige eigenaren helaas een aftermarket alarm in gebouwd, uitkomst is dus dat er helemaal niks werkt, lampen knipperen niet mee, claxon doet niks noem het maar op.
Zou dit mogelijk verholpen kunnen worden door het systeem er tussen uit te halen?

Tevens zijn er nog mogelijkheden, om extra gegevens op het fis scherm te tonen?
En ik heb koplampen met projector bollen er in, kan ik daar ook led lampen in plaatsen? en zoja moet ik dan rekening met Canbus houden?

Mvg, Quentin
 

Cordoba

Forumguru
Quentin, zit er soms een aftermarket radio in? Mogelijk moet je die even elektrisch loskoppelen om de auto uit te kunnen lezen, omdat aftermarket radio's soms storen op de canbus.

Als je met VCDS in de systemen van de auto kan, kun je ook zien of bijvoorbeeld knipperen alarmlichten bij ontgrendelen/vergrendelen is uitgezet, en ook kun je dan kijken of er een probleem is met één van de PDC sensoren.
 

Antera

Donateur
Heb even je vragen uit je andere topic gepikt met mijn antwoorden :-)

* PDC werkt niet, hoor het boxje tikke, maar ze lijken niks te detecteren en kom via Vagcom ook niet in de module.
Je hebt zo te zien geen originele parkeersensoren want die zitten namelijk in de bumper zelf en niet in de stootstrip zoals bij jouw zichtbaar. Ze lijken me ook eringeboord gezien het niet ronde gat van de linkse sensor op de foto

* instap verlichting in de buitenspiegels functioneert niet, mogelijk lampjes defect of mogelijk het volgende punt.
Die zitten er standaard volgens mij ook niet in.

* aftermarket alarm uitbouwen, knipperlichten knipperen nu ook niet meer mee met ver en ontgrendelen, tevens staat ook de claxon ingeschakeld met het ver/ontgrendelen echter dit werkt dus ook niet...
Knipperlichten even kijken of het in VCDS aan staat want dit is standaard namelijk wel al dan niet met alarm. Claxon is standaard ook niet aan te zetten met openen en sluiten alleen vanaf de S2.

Alarm eruit halen kan zeker je weet nooit hoe dit erin gemaakt is maar de claxon zou wel moeten werken ook met alarm.

Tevens zijn er nog mogelijkheden, om extra gegevens op het fis scherm te tonen?
Hier kan je verder niks mee mits je een full-fiss hebt en je een Polar-fis er tussen zet



En ik heb koplampen met projector bollen er in, kan ik daar ook led lampen in plaatsen? en zoja moet ik dan rekening met Canbus houden?

Dat kan zeker en geen canbus problemen want dat kent deze auto als het goed is niet aangezien dit de voorloper is van de canbus . Trek maar een lampje los en kijk of je een melding krijgt. Maar dat zal als het goed is niet
 
QUOTE verwijderd, die staat er direct boven.

Als het goed is, is dit toch full-fis? en wat is die polar-fis precies?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Highway

Forumguru
Polar-fis -> google eens, dan weet je het binnen een aantal tellen. Is een add-on voor bepaalde auto's.
 

Highway

Forumguru
Kleuren display - wel grappig maar dan natuurlijk de vraag: kan deze in jou auto. Er staat wel 3U bij de beschrijving, maar ook bepaalde opmerkingen. Verder weet ik niet of je dan meer info te zien krijgt, of alleen wat je nu ziet mogelijk in kleur.
 
Quote verwijderd.

Ik heb al een mail gestuurd naar de verkoper, in de hoop daar vandaag meer informatie over te hebben, dan zal ik dat ook hier even posten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Highway

Forumguru
@rampie95 ben erg benieuwd, indien hier meer electronica bij zit dan alleen een display is het mogelijk een concurrent / kleine broertje van de polar-FIS.
 
QUOTE verwijderd. En bericht hiervan gestuurd.

Ik heb inmiddels reactie, alle benoemde functies zouden moeten werken volgens de verkoper.
Zal vanavond even kijken om de mail in mijn topic te plaatsen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan