SuperB 2 CAY kosten Thermostaatbehuizing/waterpomp etc.

Octi

Lid
Hey hallo mede forumers,

Ben in het bezit van de bekende CAY motor blok :(.
De waterpomp en aircomotor zijn gelijk vervangen voor aflevering. Nu is na +/- 20.000 km de thermostaatbehuizing stuk. In de tussen tijd ( dus na vervanging) heeft hij altijd licht koelvloeistof verbruikt. De dealer zegt natuurlijk dat dit een nieuw euvel is, maar ik heb het idee dat hij voor mijn aanschaf gelekt heeft en men preventief de boel heeft vervangen omdat dit een bekend euvel was en dat de thermostaathuis wellicht de echte oorzaak was. Dus welles niettus verhaal.

Mijn vraag: Is het snel te verwachten (na ongeveer hoeveel km) dat de genoemde onderdelen weer stuk gaan,aangezien het een bekend euvel van dit blok is? Gemiddeld rij ik 160 km per werkdag dus het gaat snel. Dit is oveigens voornamelijk snelweg.

Nog even een andere vraag: De dealer in Drachten gaf aan dat het 350 Euri zou kosten. Na wat rond bellen wilde een andere dealer het doen voor 195. De eerste dealer zei dat dit kwam door uurloon ivm het uitbouwen van oa het kleppenhuis. Wat is jullie ervaring? Hoor het graag.
 

Antera

Donateur
Slijtage van bepaalde zaken is lastig vast te leggen er zijn altijd maandagmorgen en vrijdagmiddag onderdelen die het vroegtijdig begeven.
 

Octi

Lid
Bedankt voor de reacties. Gelukkig, dan kan ik de komende 2 jaar weer vooruit. Verder bevalt hij prima dus baalde wel een beetje. Offtopic: en met de hulpveren ligt hij als een dijk op de weg
 

Spierings

Forumguru
Je hebt 24 maanden garantie op reparatie bij een dealer.
Daar is ook een maar aan....

De onderdelen zijn vervangen voor de aflevering toen de wagen van hun zelf was... Ze hoeven hun eigen geen garantie te geven, bij verkoop geld voor de klant volgens mij gewoon de garantie welke bij de verkoop van toepassing is..
 

Spierings

Forumguru
Het is maar net hoe meedenkend de dealer is....

Hij kan het ook gewoon in rekening brengen en dan de garantie claim intern hebben zodat zij (degene die de kosten in eerste instantie gemaakt hebben) hun geld weer terug hebben ...
 
Bovenaan Onderaan