de mijne loopt ook op lpg.
letop dat je en goede inbouwer neem het valt en staat deze mensen.
er is nu en modificatie en ik krijg en nw pomp sterker en en terugslag klep en nw software.
ik heb hem zelf betaalt en 70 liter gas tank ik rij 1op 13 (rij niet meer dan 2200 tpm 100km)
rij best goed
info deze lpg tsi zijn voor alle vag groep auto,s
http://www.skodaforum.nl/board/f11/lpg-installaties-voor-tsi-motoren-11120.html
[h=2]De praktijk: vooroordelen en misverstanden over LPG[/h]
“Ik heb altijd gehoord dat een auto op LPG minder presteert.”
Dat is een verhaal uit de oude doos. De moderne autogassystemen worden aangestuurd door een computer die vermogen en het verbruik van de auto constant bewaken en bijsteld. Daardoor presteren auto’s op LPG net zo goed als auto’s die op benzine of diesel rijden.
“Een LPG-systeem kost je een hoop ruimte in je kofferbak.”
Dat hoeft niet per se. Veelal wordt de tank geplaatst waar nu het reservewiel zit, en in plaats van het reservewiel worden tegenwoordig toch al steeds vaker alternatieven toegepast, zoals lekdichtend schuim in combinatie met een compressor, of, bij een aantal typen auto’s, zogenaamde “run-flat” banden. Uw inbouwspecialist vertelt u graag hoe u goedkoper kunt rijden zonder veel bergruimte in de kofferbak op te offeren.
“Het inbouwen van een LPG-systeem is een behoorlijk ingrijpende en tijdrovende operatie.”
Inderdaad, maar dat betekent niet dat de ervaren inbouwers waar LPG.nl mee samenwerkt daar dagen voor nodig hebben. Een systeem is in twee werkdagen geïnstalleerd: u brengt uw auto bijvoorbeeld op maandagochtend, krijgt een leenwagen mee die op woensdagochtend terugbrengt en u rijdt weg in uw eigen wagen – op LPG.
“Ik heb weleens gehoord dat LPG meer motorslijtage veroorzaakt.”
Dat is niet zonder meer waar. Bij de verbranding van LPG komen minder etsende en zure stoffen vrij dan bij die van diesel of benzine, wat de levensduur van de motor ten goede komt. Door de hogere verbrandingstemperaturen van LPG lopen kleppen en klepzittingen meer risico’s, maar met speciale smering en een verstandig rijgedrag zal dat in de praktijk zelden een probleem vormen.
“Bij LPG ligt het brandstofverbruik hoger dan bij benzine – waar blijft mijn besparing dan?”
Het brandstofverbruik in liters per km. ligt bij LPG zo’n 10% hoger dan bij benzine, maar een liter LPG kost amper de helft van een liter benzine – dat is de basis van de besparing. Natuurlijk kost de aanschaf van de installatie het nodige en ook de houderschapsbelasting is hoger voor een auto met LPG, maar in de praktijk ben je met LPG al heel snel voordeliger uit. Wanneer precies kunt u met de voordeelcalculator op deze site uitrekenen. Maar de installateurs van LPG.nl kunnen het u ook in detail voorrekenen.
“Moet ik bij onderhoud of problemen van de installatie altijd naar de specialist?”
Beter van wel, ja. Een moderne LPG-installatie in een brok geavanceerde techniek en de specialist beschikt over speciaal opgeleid gediplomeerd personeel, de juiste apparatuur om afstellingen precies uit te voeren om problemen snel te verhelpen.