Sunset, Sunniboys of blinderen?

• Onderwerp starter Deleted member 20094
  • Startdatum
D

Deleted member 20094

Tja, de vraag is wat de titel al aangeeft?

Ik mag een bestelling doen voor een nieuwe leaseauto.
Alleen nu nog de keuze: Sunset, Sunniboys of blinderen?

Persoonlijk vind ik de tint van Sunset wel erg weinig, mijn voorkeur gaat uit naar donkerder (zoals de Peugeot heeft).

Wat zijn de voordelen/nadelen van de genoemde opties en welke heeft de voorkeur (waarom?)

EdK

Forumguru
Sunset is wat betreft uiterlijk het mooist maar wat betreft licht doorlaten ben je afhankelijk van de producent van de wagen.
Sonniboys is erg flexibel, je kunt er een stuk privacy mee creëren als met de sunset maar in de donkere dagen periode kun je ze verwijderen voor een beter zicht.
De orginele sonniboys hebben een nette pasvorm en ook met raam open ( rijdend of stilstaand)geniet je van een zonnescherm (verduistering )

En als ik het aan de keuringsdienst van achterbank zitters vraag wat hun voorkeur is dan krijg ik een antwoord van twee 12 jarige.
Bij je vorige auto's ( RR en Yeti ) konden we raam open doen en hadden we nog geen zon in ons gezicht, en ook de beestjes vlogen niet naar binnen.
En nu (fabia met sunset) doe ik raam open maar heb ik wel zon in me ogen en we hebben steeds beestje in de wagen vliegen....

Mijn mening als bestuurder is dat ik altijd zeer tevreden was over de orginele SonniBoys en in de wintertijd haalde ik de zijkanten nog wel eens weg voor meer licht en zicht.
Dat ik ze nu niet heb is puur doordat er deze keer standaard sunset ramen meegeleverd werden en met als extra nog sonniboys erbij word het wel erggggg donker.

Dus tsja het is een afweging die je moet maken.
Maar bij een volgende wagen is de keuze voor mij dat als er geen standaard sunset geleverd word er diezelfde maand weer Sonniboys inkomen.

Duijzer

Donateur
Op m’n vorige Octavia had ik Sonnyboys, toen ik m’n huidige kocht had die sunset. Ik heb er toch weer Sonnyboys ingezet omdat ik de sunset te weinig verduisterend vond. Kinderen klaagden over zon in hun gezicht. Wel heb ik die voor de achterruit er weer uitgehaald, dat vond ik te donker samen.

D

Deleted member 20094

Overigens zie ik op de site van Sunniboy Nederland geen set voor een Octavia Hatchback uitvoering....

EdK

Forumguru
gewoon even e-mailen met hen, weet je 100% zeker of ze er niet zijn of dat ze binnenkort of nooit komen

Japanese Power

Donateur
Meningen zijn persoonlijk. Ik heb nu mijn 5e auto op rij met folie achteraf. Zou niets anders meer willen. Lekker donkere tint (85%) en geen gedoe met losse inzetjes. Makkelijk te onderhouden.

Pendragon

Donateur
Ik sluit me aan bij @Japanese Power. Ik heb ook sonnyboys gehad, maar bij ons vonden de kinderen het juist niks dat als je het raam open deed die dingen er nog zaten. Ik heb nu folie achteraf en met het kijken op schermen nooit meer 'geklaag' of wat dan ook. Daarbij staat het ook super.

D

Deleted member 20094

Dat het persoonlijk is dat weet ik, maar soms zien anderen met iets andere voordelen die ik (nog) niet zie. Vandaar m'n vraag naar de diverse ervaringen en voordelen van de verschillende opties.

Canon-Eye

Forumguru
Ik gebruik al sinds mijn O2c van 10/2007 de combinatie van Sunset en Sonniboys, en wel het hele jaar rond. Ze gaan er alleen (eventjes) uit als ik de ramen aan de binnenkant wil schoonmaken...
Belangrijkste reden: zo goed als nul inkijk naar de achterbank c.q. (tijdens de vakanties) het redelijk volgestouwde achtercompartiment, zonder dat het mij bij duisternis stoort: het verkeer achter me blijft ruim voldoende zichtbaar.

Ik heb altijd bewust gekozen voor de Sonniboys. Privacy Shades zijn weliswaar goedkoper, maar daarvan is het achterruitscherm in twee delen verdeeld met een smerige dubbeldikke rand in het midden.

Overigens rijden er bij mij slechts incidenteel kleinkinderen of andere personen mee en die hoor ik er eigenlijk nooit over. Uit de opmerkingen die de kleinzonen soms maken over ander verkeer kan ik echter wel afleiden dat het uitzicht kennelijk niet echt belemmerd wordt...

brepus13

Forumguru
Sunset vond ik te weinig. Heb nu sonniboys over de sunset heen en dat is opzich wel ok. Heb bij mijn vorige auto getinte ruiten gehad en dat is wat mij betreft de mooiste oplossing. Wel gewoon je ramen kunnen gebruiken en mooi donker bij gesloten ramen. Is uiteraard ook de duurste optie.... helaas.

Canon-Eye

Forumguru
Ik heb niet zo snel een vergelijkbare foto van m'n Leon ST met Sunset en Sonniboys bij de hand, maar het verschil met bovenstaande Octavia (post #10) is dat er nog iets minder doorheen te zien is. Zo goed als je hier de lichte binnenkant van de rechter A-stijl kunt onderscheiden gaat dat bij de mijne niet lukken.

Wel gewoon je ramen kunnen gebruiken
Kan toch met Sonniboys ook? Tenzij je door het raam wil in- of uitstappen of dingen aanpakken...

Pendragon

Donateur
Dat je die A-stijl ziet is omdat die puur wit is en de zon er fel op schijnt. Kijk maar bij de achterste stukken, daar zie je verder helemaal niks. Als ik iets op de achterbank heb liggen en ik kijk naar binnen zie je het niet liggen of het moet wit zijn. Ik liet het ook meer zien omdat je nu ook van achter naar voren de overgang naar de portieren voor mooi kunt laten overlopen. Deze zijn ook een beetje donkerder gemaakt, anders krijg je zo'n 'harde' overgang van donker naar licht. Dat vond ik ook niet mooi.

brepus13

Forumguru
Kan toch met Sonniboys ook? Tenzij je door het raam wil in- of uitstappen of dingen aanpakken...

Ik bedoel idd open doen zonder dat er iets achter blijft. Oma vindt het bijvoorbeeld leuk om nog even de kids gedag te zeggen.... dat is dus niet zo leuk met dat gaas erin van de sonniboys

D

Deleted member 20094

Dus alles heeft wel z'n voor- en nadelen...

Wat zijn de kosten van blinderen ongeveer?

Ik zie op het internet meerdere aambiedera, maar wanneer weet je dat je goed zit? Moet wel goed spul zijn, niet dat doe-het-zelf kwaliteit dat je ribbels ziet oid.

Folie is zeker mooi, maar ondanks die mening heb ik bij iedere auto tot nu toe een set Sonniboys aangeschaft. De set is enorm praktisch en gemakkelijk te reinigen. De structuur van de stof is nauwelijks te zien. Bij folie blijf ik toch bang voor beschadigingen door de honden ( riemen etc. ) of door mijn mountainbike die ik achterin leg.

Bovenaan Onderaan