Subwoofer plaatsen naast Canton Systeem

Hi all,

In mijn O3 Combi Facelift uit 2017 heb ik het Canton Systeem. Nu wil ik er een subwoofer met versterker bij plaatsen. Nu zag ik online iets over een hi/low converter kabel die je ertussen dient te zetten.

Bekabeling aansluiten ben ik bekend mee, heb in oudere auto's meerdere installs gedaan.

Nu vraag ik me af: is deze kabel afdoende om bij te prikken achter de media unit in het dashboardkastje? Of komt er meer bij kijken?

Voorbeeld:

jongetje

Forumguru
Ik vraag me eerlijk gezegd af of je wel die aansluiting hebt. Ik meen me ter herinneren dat de Canton via glasvezel verbinding zit aangesloten. Weet ook niet of er nog een pre-out op die versterker zit? De versterker zit onder de bestuurdersstoel.

Bakkertje

Forumguru
Zover mij bekend wordt die versterker via canbus aangestuurd. Je zou natuurlijk de luidspreker bedrading af kunnen tappen en en dan of een high low omvormer of een versterker met high level input.

Hieronder een link naar de pin lay-out van de versterker

Bedankt allemaal voor de informatie. Ik ga eens achter de media unit kijken in het dashbordkastje hoe de bedrading daar zit.
En wat de versterker betreft, volgens mij zit daar geen pre-out op.

Heb dit nog teruggevonden:

Begrijp ik het dan goed dat ik een high/low converter achter de canton sub zelf kan zetten? En wat in het forum benoemd wordt de canton sub aangesloten laten om fouten in de media unit(OBD) te voorkomen?

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan