Stuurwiel Octavia 3 2014 (type 5e)vervangen voor eentje met radiobediening

paladin

Nieuw lid
Hi,
Ik rijd sinds kort van mijn werk een oude octavia en ben deze wat aan het moderniseren.
Nu heb ik de radio kompleet vervangen voor een navigatie/multimedia 10"android systeem met carplay wat op zich prima werkt.
Wat ik alleen mis is bediening vanaf het stuurwiel. Ik heb er nu een zonder de bedieningsknoppen op het stuur.

Indien ik nu een stuurwiel van de sloop haal met de multimedia knoppen op het stuur, gaat dit dan werken?
stuurwiel zelf vervangen en de airbag is niet zo moeilijk.

Iemand ervaring hiermee?!

alvast bedankt :)
 

hemi24

Forumguru
Een O3 zonder stuurwielbediening? Bestaat dat?

Grote kans dat je dan ook de veer onder het stuurwiel moet vervangen met een achterliggende module!
 

paladin

Nieuw lid
Een O3 zonder stuurwielbediening? Bestaat dat?

Grote kans dat je dan ook de veer onder het stuurwiel moet vervangen met een achterliggende module!

Helaas ook niet zelf verzonnen, maar idd deze octavia greenline heeft een normaal stuurwiel zonder knoppen 2014 model
 

paladin

Nieuw lid
Ben kortgeleden een upgrade set tegengekomen waarmee je je bestaande niet-multifunctionele stuur om kan bouwen naar een multifunctioneel stuur. Volgens de beschrijving is er naast de montage ook additionele programmering nodig.
Dus, stuurwiel ff vervangen en/of ombouwen zal niet meteen werken.

Zie: https://www.cars-equipment.com/en/s...9719a-multifuntion-switches-retrofit-upgrade/

Ja zoiets zou mooi zijn, en best prijzen als je het dan nog niet helemaal werkend heb.Dacht zelf compleet stuurwiel van de sloop te halen, maar dat was toch te kort door de bocht :)

thnx anyway
 
Bovenaan Onderaan