Stuureenheid defect

Goede avond mensen,

Kreeg net te horen dat de stuureenheid van trekhaak blujkbaar stuk is. Na het aankoppelen en gebruiken van een aanhangwagen, had ik plots het probleem dat sensoren niet meer werkten, richtingaanwijzerlampjes in de wagen gaan snel (precies of ze kapot zijn) maar die werken heel normaal als je buiten staat. Maw alle snufjes die aan versnellingsbak zitten hebben het begeven...
Heb zo het gevoel dat dit een serieuze kost zal zijn.
Iemand hier ervaring mee aub?

Grtz
 

aiva tco adoks

Forumguru
Ik snap het niet je bedoeld de stuureenheid van de trekhaak..
Daarna heb je het over de versnellingsbak..
Bedoel je niet het regelapparaat/module van de trekhaak?? Die de verlichting ed regelt met de bcm
 

Monteurtje

Forumguru
Verlichting aanhanger in orde? Gebruik je verloopstekker van 13 - 7 polig? Geen oxidatie in stekkerdoos aan de auto?

Dat je parkeersensoren achter niet werken met aanhanger eraan gekoppeld dat is geen probleem. Dan is die goed gecodeerd.
 

kansberg

Forumguru
Tegen de tijd dat de accu van m'n Superb het ging begeven, gingen ook de knipperlichten snel knipperen, althans in de auto. Buiten niets aan de hand. Begrijp allen de link met de versnellingsbak niet, overigens, is het een handbak of DSG?
 

oco1979

Forumguru
Ken de vraag ook eens goed doorgenomen,tis al laat maar ik snap wat die bedoeld.

Het zijn de knopjes die bij de versnellingbak staan die het niet meer doen !!!!

Parkeersensor afzetten,startstop enz....

Was inderdaad een beetje slordig geformuleerd :sterretjes:

Vermoed trekhaakmodule stuk is. :pieker:

Zoals aangegeven,best eens zekering(en) controleren en zeker de aanhangwagen stekker op oxidatie en van de wagen ook.
 
Bovenaan Onderaan