Stuurdraad achteruit

Bigfoot1

Nieuw lid
Hallo allen, heb opnieuw een vraag voor jullie nl. Waar vind ik bij de Yeti in de buurt van het dasboard de stuurkabel naar de achteruitrijlamp? Via deze draad zou mijn multimediasysteem over moeten schakelen naar de achteruitrijcamera op het moment dat ik naar de achteruit versnelling schakel.

EdK

Forumguru
Kijk eens op skodaforum.eu en dan onder
  • Downloads
  • Oudere modellen
  • Yeti

Hier staat één en ander aan schema's.
    Mocht je hier nog niet verder komen dan me daar even per PB contacten.
    Heb nog ergens een file staan mbt Yeti, maar is te groot om te posten en zal dus dan met w transfer oid overgezet moeten worden.

Ik heb ook een foutje gemaakt met het inbouwen van mijn multimedia systeem.
Alles werk naar behoren, maar als ik de Yeti in zijn achteruit schakel werkt wel de achteruitrij camera, maar valt de radio uit.

Frup

Forumguru
Klopt, het volume gaat automatisch laag in de achteruit. Dat volume is in het menu ergens in te stellen.
Maar kan natuurlijk ook een inbouw foutje zijn … :confused:

PizzaPieter

Donateur
Volume bij achteruitrijden kan ingesteld worden om verlaagd te worden, zodat je de parkeersensorenjes kunt horen. Verlaging is (bij mij althans) niet een percentage, maar een vaste waarde waar hij naartoe springt als hij op dat moment hoger staat.

Als bij mijn Yeti er een instelling veranderd kan worden dat het volume aangepast kan worden bij het achteruit rijden kan ik daar best wel blij van worden.
Al ben ik er al aardig aan gewend (na ongeveer 3,5) jaar dat het volume van radio weg valt.
kan iemand mij ook vertellen of mijn (Chinese) multimedia via canbus aangesloten kan worden op mijn Yeti(van 12-2-2010) ?

EdK

Forumguru
of mijn (Chinese) multimedia via canbus aangesloten kan worden
Wat wil je dan ??
Als die chinees al vanaf fabriek een canbus aansturing heeft dan zou deze al aangesloten moeten zitten via het stekkerblok.
Bij de Zenec die toendertijd in me Yeti zat, was dit ook al vanaf fabriek en werkte prima !
Dus ja wat is je achterliggende gedachte als je hem nu nog zou (kunnen) aansluiten op canbus en ermee te bereiken ?

Het systeem wat is ingebouwd is de Automotive Auto DVD Navigatie Radio VW RNS 510 Stereospeler RNS 510 GPS-audiosysteem.
De firma die heeft ingebouwd kan ik niet meer bereiken want die is wegens faillissement ermee gestopt.
Kan iemand mij ook zeggen waar ik terecht kan voor een update man mijn navigatie?

Tees

Donateur
De RNS510 is een VAG af-fabriek systeem. Waarom denk je dat dit een Chinees systeem is?
Navigatie updaten kan met een SD kaart die je voor een paar tientjes online kan vinden (al is dat niet geheel de door VAG voorgeschreven wijze). Let wel dat de laatste versie voor deze navigatie kaarten uit 2020/21 bevat, nieuwer is er niet meer.

Laatst bewerkt:

Tees

Donateur
Sorry Ed, Tapatalk deed moeilijk dus heb de data even gewist. Dan gaat alles terug naar standaardinstellingen en staat die irritante handtekening weer aan. Had m al uitgezet, maar deze post niet gezien.

• Leuk
Waarderingen: EdK
Bovenaan Onderaan