stuurbekrachtigings pomp

Hoorde vandaag bij stilstand, open portier en draaiende motor, een wat gierend geluid vanuit de motorruimte. Niet echt luid maar wel goed hoorbaar.
Volgens een net voorbijwandelende passant is/was dat de pomp voor de stuurbekrachtiging, had zijn VW Golf ook wel eens.
Ik weet het verder ook niet, iemand in deze rubrieken die dat gierende geluidje kent, en, kan dat kwaad c.q. moet ik ermee naar een Skoda dealer?

Alvast mijn dank voor het meedenken.

Feike-Zuid
 

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Dynamo of waterpomp zijn eerder verdacht, @hemi24 heeft gelijk, de stuurbekrachtiging is elektrisch en werkt dus alleen tijdens het sturen.
 

Tees

Donateur
Om aan t lijstje toe te voegen: airco compressor of een licht slippende multiriem kan ook nog. Moeilijk om zo van afstand te bepalen, en ook of dat zorgelijk is of niet...
 
Heb het geluidje eens opgenomen, klinkt zo, bij stationair draaiende motor, zo af en toe valt het geluidje even stil.
Heb een truukje moeten uithalen om het te kunnen plaatsen, .mp3 wordt namelijk niet geaccepteerd. Heb extensie .mp3 vervangen door .pdf, dat .pdf bestandje downloaden en vervolgens dat .pdf terugvervangen door .mp3
Titel van bestandje: Geluidje onder motorkap.pdf
 

Bijlagen

  • Geluidje onder motorkap.pdf
    100,9 KB · Weergaven: 6

hemi24

Forumguru
Is dat niet gewoon het jammeren van de Yeti, omdat hij treurig is dat een nog geen sneeuw ligt?
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees
Bovenaan Onderaan