Konijn op wielen
Lid
Goedemorgen, ik heb een vraag over de stuurbekrachtiging van mijn Rapid (2016, liftback, 1.2 TSI, 66kW):
Bij de wat hogere snelheden (>90km/u) merk ik dat het stuur lijkt te kleven tijdens kleine correcties bij het rechtuit rijden. Bochtenwerk gaat zeer soepel en probleemloos, maar als ik op langere rechte stukken op het midden van mijn rijstrook probeer te blijven, moet ik eerst vrij veel kracht zetten (in relatie tot "uit de pols sturen" - ik hoef er uiteraard geen schouders achter te zetten) alvorens het stuur los lijkt te komen en dan plotseling ook heel soepel wordt.
Dit heeft als gevolg dat ik bij langere ritten vrij veel heen-en-weer aan het waggelen lijk te zijn en het is voor bijrijders ook niet echt bevorderlijk.
Is dit een probleem met stuurbekrachtiging? Kan dit een soort over-correctie voor stuurgevoeligheid zijn voor hogere snelheden? En kan ik er zelf iets aan doen?
Bij voorbaat dank voor tips en advies..
Bij de wat hogere snelheden (>90km/u) merk ik dat het stuur lijkt te kleven tijdens kleine correcties bij het rechtuit rijden. Bochtenwerk gaat zeer soepel en probleemloos, maar als ik op langere rechte stukken op het midden van mijn rijstrook probeer te blijven, moet ik eerst vrij veel kracht zetten (in relatie tot "uit de pols sturen" - ik hoef er uiteraard geen schouders achter te zetten) alvorens het stuur los lijkt te komen en dan plotseling ook heel soepel wordt.
Dit heeft als gevolg dat ik bij langere ritten vrij veel heen-en-weer aan het waggelen lijk te zijn en het is voor bijrijders ook niet echt bevorderlijk.
Is dit een probleem met stuurbekrachtiging? Kan dit een soort over-correctie voor stuurgevoeligheid zijn voor hogere snelheden? En kan ik er zelf iets aan doen?
Bij voorbaat dank voor tips en advies..