Stuurbekrachtiging werkt alleen bij warm weer

Jabers9

Nieuw lid
Goedemorgen,

Ik heb een Skoda Fabia 1.4 16V uit 2003, alleen bij dit koude weer werk mijn stuurbekrachting niet mee. Want bijvoorbeeld in de zomer deed hij het wel en daarvoor weer niet. Ik denk dat dit aan de warmte ligt maar weet dit niet zeker.

Vandaar dat ik me afvraag waar dit allemaal aan kan liggen?


Jaber,
 

Jabers9

Nieuw lid
Beste,

Ik ben in bezit van een Fabia 2003 1.4 16V, En ik heb een probleem met de stuurbekrachtiging.
Bijvoorbeeld gisteren was het boven de 20 graden en werkt mijn stuurbekrachtiging. Maar als het kouder is dat doet de stuurbekrachtiging niets. Ik zou niet weten waar dit aan ligt?

Kan iemand hier mij suggesties geven waar ik naar moet kijken?

Met vriendelijke Groet,

Jabers9
 

Erik_NL

Forumguru
als de stuurbekrachtiging niet goed werkt kan ook dat aan een zwakker wordende accu liggen. Of aan een dynamo die de accu niet voldoende oplaadt.
Uitval van de cruise control, de centrale portiervergrendeling en de rembekrachtiging komen daar ook bij voor. Been there, seen it ...
 

turboturbo

Forumguru
Idd. De accu en/of dynamo zou mogelijk met hogere temperaturen gemakkelijker de gewenste boordspanning kunnen hanteren (koude accu verliest meer spanning dan eentje op kamer temperatuur)
 

Stripedkrijn

Forumguru
Voldoende remolie in reservoir? Alhoewel dat niet zou moeten uitmaken kan ik mij voorstellen dat het nét het verschil kan zijn.
Kan ook een van de sensoren zijn betreft het sturen. Wellicht even laten doormeten.
 
Bovenaan Onderaan