Stuur wisselen

2Air

Nieuw lid
Goede morgen
Ik ben sinds een dag of 4 de trotse eigenaar van een 2019 Kodiaq.
Ik had graag geweten of ik het stuur uit de 2023 versies ook op mijn Kodiaq kan monteren zonder veel gedoe?

Tweedehands kan ik een 2023 model stuur vinden verwarmd en met shifter padles, net als mijn 2019 versie.
Nu vroeg ik me af of ik de airbag module daarop kan hergebruiken en of het een beetje allemaal "plug & play" is of moet er een garage aan te pas komen?
Zijn alle knopjes bvb hetzelfde of zou er eentje op kunnen zitten die voor mijn wagen niets doet?
infotainment unit is de Columbus

Alvast bedankt
grts
 

Bijlagen

  • wheel 2.JPG
    wheel 2.JPG
    52,4 KB · Weergaven: 39
  • wheel 1.JPG
    wheel 1.JPG
    47 KB · Weergaven: 38

2Air

Nieuw lid
iemand meer info hieromtrent? de airbag, kan die bvb hergebruitk worden? het plastiek kapje erop is alvast anders...
moet er hercodering gebeuren ofzo?
 

jesse_s93

Donateur
De airbag is niet uit te wisselen tussen deze twee stuurwielen, dus die zul je erbij moeten kopen. Daarnaast zul je een adapter nodig hebben, zoals bijvoorbeeld deze:
Ik heb daar zelf geen ervaring mee. Wellicht een @Antera of @Rainesh wel en dat zij aan kunnen geven of dat eenvoudig te installeren is of niet.
 

2Air

Nieuw lid
bedankt voor de info! Weet ik eindelijk waartoe waaraan. Zal alles samen net wat te duur worden om "gewoon" het 2023 model stuur te hebben.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan