Stuur wisselen fabia 2

Huug01

Nieuw lid
Hey allemaal

Sinds 1.5 week ben ik in bezit van een fabia II 1.4 16v uit 2008.
Nu is het stuurtje niet meer in de beste staat op de bovenranden, en dat vind ik wel belangrijk!
Nu viel mijn oog op een aantal sturen van bijv een fabia 3, maar past zoiets? Het liefst kijk ik naar een stuur dat niet meer van plastic is, maar mooi lederen randen heeft, maar op internet kan ik hier niet veel over vinden......
Iemand die mij kan helpen?:pardon:
 

Kanerr

Forumguru
Hoi Huug,

Een stuur/airbag van een Fabia 3 zal passen maar niet werken.
Je moet een stuur van een Yeti hebben, via verschillende websites te verkrijgen.
 

Huug01

Nieuw lid
Even gezocht, maar ook dan kom ik naar mijn idee in de problemen met de airbag, in mijn fabia zit een 'oud' stuur van een fabia 2 (zoals bijgevoegd op de foto, maar dan van kunstof). Zijn er misschien andere alternatieven?
 

Bijlagen

  • Screenshot_20210503-221102_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20210503-221102_Samsung Internet.jpg
    714,7 KB · Weergaven: 32

kylimo

Senior Member
Heb nog een net, origineel, kunststof stuur liggen van een Fabia 2 (2010). Mocht je interesse hebben, mag je hem wel hebben van me.

Groeten
 

Cordoba

Forumguru
@Huug01 Stuur met leer bekleed, is eigenlijk nooit echt leer, dus wel beschouwd is dat dan een stuur met alleen een mooiere kunststof.
 

Duijzer

Donateur
Je kunt het stuur laten bekleden. Hangt wel een prijskaartje aan, maar er zijn diverse bedrijven die dat doen.
 

Kanerr

Forumguru
Even gezocht, maar ook dan kom ik naar mijn idee in de problemen met de airbag, in mijn fabia zit een 'oud' stuur van een fabia 2 (zoals bijgevoegd op de foto, maar dan van kunstof). Zijn er misschien andere alternatieven?

Was niet duidelijk genoeg maar voor ieder ander model stuur moet je sowieso den andere airbag hebben. :)
 

JPs_OC2

Donateur
@Huug01 Al gedacht aan een gebruikt exemplaar? Het lijkt op hetzelfde model stuur dat in mijn O2 uit 2006 zat en als ik kijk bij bijvoorbeeld de onderdelenlijn.nl staan daar zo een paar vergelijkbare exemplaren bekleed met leer. Oké, het is niet nieuw en je moet het heel goed schoonmaken maar het scheelt wel in de kosten en je kan je airbag zo overzetten. Ik heb in het verleden zo al twee auto's van familie voorzien van een knap leren stuur.

Voor de volledigheid en handig om te checken voordat je beslist > onderdeel nr 1Z0419091N Steering wheel - Leather
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan