Stuur vasthouden waarschuwingen bij rechte weg - lane assist & travel assist & ACC

jesse_s93

Donateur
@True als ik mijn chassisnummer invoer in bovenstaande link staat de terugroepactie voor mij nog open (ook al is die uitgevoerd) en zie ik een datum van 04-05-2023. Vanaf die datum is het mogelijk dat ze de update hebben doorgevoerd.

Ik zou er echter niet zomaar vanuit gaan dat de update gedaan is door de dealer. Deze wordt in principe uitgevoerd als je aangeeft dat je problemen hebt.
 
  • Leuk
Waarderingen: True

Okkie73

Senior Member
Ik ben er tijdens mijn vakantie achter gekomen dat je de meldingen kunt voorkomen door wél de ACC te gebruiken, maar niet de travel assist in te schakelen. Dat doet mij vermoeden dat het idd te maken heeft met een soft- of hardwarematig probleem met de travel assist. Op zich raar want naast de update naar 1941 is er óók meteen een update voor de travel assist geweest. Na de vakantie maar weer eens de dealer mailen.
 

True

Lid
Ben inmiddels bij de dealer geweest en die gaf aan dat er een foutmelding terugkwam. Onderdeel wat vervangen moet worden komt uit Tsjechië en moest daarom even wachten. Mag binnenkort nog een keer langskomen en dan wordt dat onderdeel vervangen.
 

True

Lid
Punt is dat ze die niet op voorraad hebben in NL. Zal wel een ongebruikelijk of relatief duur onderdeel zijn.
 

Alpha

Donateur
Vanochtend even getest. Ik heb 1941 + de Travel Assist terugroepactie is uitgevoerd. Volgens de garage was dit met name een Firmware update voor de camera in de voorruit.

Ik heb travel assist aangezet op een 80 weg. Hierbij eerst het stuur aan de onderzijde met twee handen vastgepakt. Dat ging prima. Auto heeft zeker 5 min zelfstandig in het midden gereden. Ook door bochten e.d.. Daarna nog een 5 min het stuur bovenaan vastgepakt bij die verdikking. Ook hier geen issues.

Dit terwijl ik voor de firmware update toch ook zeer regelmatig waarschuwingen kreeg het stuur vast te pakken. Dus misschien dat er toch iets bij de terugroepactie verbeterd is?
 

True

Lid
Het daadwerkelijke stuurwiel is vervangen, hij voelt ook echt hagelnieuw nu. De knoppen en de airbag zijn overgezet. Het probleem zou verholpen moeten zijn. Ik denk dat het inderdaad die capacitive sensors geweest zijn in het stuurwiel die druk detecteren.
PS ik heb nog niet de tijd gehad om het grondig te testen.
 
Bovenaan Onderaan