Stuur ombouwen Facelift.

brolli21

Nieuw lid
Ik ben wel eens benieuwd of er hier al iemand de fabia 2 heeft voorzien van het nieuwere type stuur.
Onze fabia heeft het stuur op deze foto:
51018468193_664fe56778_b.jpg


En ik zou graag dit type stuur erin hebben.
51019207061_55e34fc85e_b.jpg


Is er hier iemand die dat al eens omgebouwd heeft en weet wat je er allemaal voor nodig hebt om dat werkend te maken?
 

Bakkertje

Forumguru
Volgens mij moet dat gewoon werken, het is hooguit lastig als je van een stuur zonder bediening naar een stuur met bediening gaat, maar hier hebben beide stuurwielen bediening.
 

brolli21

Nieuw lid
Het gaat mij specifiek om dit stuur,ik heb geen zin in mega ombouw projecten. Dat het waarschijnlijk wel werkt omdat ze allebij stuurbediening hebben kan ik weinig mee,want hoe zit het met de airbag bedrading,hoe zit het met de airbag etc?
 

Bakkertje

Forumguru
@brolli21 De airbag is anders en zul je bij je nieuwe stuur moeten kopen.
Je opmerking dat je er weinig mee kunt, daar kan ik dan weer niet zo gek veel mee. Mensen proberen elkaar hier op het forum op weg te helpen, dat doen ze uit gedeelde interesse en geheel kosteloos.

Verder gebruik de zoekfunctie eens, dan vind je:
https://www.skodaforum.nl/forum/i/cruise-control-steering-wheel-retrofit.40960/

Google leert je ook nog wat:
https://www.briskoda.net/forums/topic/249907-steering-wheel-controls-fabia-2-facelift-2010-retrofit/

Daaruit kun je leren dat het om de juiste controller gaat, maar omdat je al stuurwielbediening hebt, ga ik ervan uit dat dit geen probleem zal zijn. En zo kun je toch nog iets met mijn eerdere opmerking.
Uitlezen met OBDeleven / VCDS gaat je het antwoord geven op welke module je hebt.

Succes verder!
 

brolli21

Nieuw lid
@Bakkertje wat ik bedoelde met de airbag,is dat mijn A4 een single stage heeft,en mensen daar nog weleens met kunst en vliegwerk een dual stage airbag in monteren na het monteren van een nieuwer type stuur.
En wat betreft de airbag, ik bedoelde dan vooral of de stekker gelijk is aan het huidige type,ik weet dat er bij VAG verschillende aansluitingen zijn,en ik wil daar niet mee gaan lopen etteren,aangezien mijn vrouw in de fabia rijd.
 
Bovenaan Onderaan