Stroombegrenzing

kuka

Lid
Goedemiddag,
Wat doet de optie "Stroombegrenzing", voorkom dat de stroomonderbreker uitschakelt, in de My Skoda app.
Ik zie onderstaande terug in het instructieboekje. Je zou zeggen het is het beste om deze optie in te schakelen maar wat is het gevolg als deze ingeschakeld is? Laad hij dan minder snel op? Of grijpt deze alleen in als de kabel te warm wordt en laad op dat moment alleen minder snel op. Ik begrijp hem niet helemaal. Wie kan me wat meer uitleg geven? Met Google ben ik er ook niet uitgekomen :cool:

1715682878831.png
 

Tees

Donateur
Het doet precies wat het zegt: het begrenst de laadstroom.
De rest van het verhaal is voorbeeld en uitleg, want de auto kan niet weten hoe warm de laadkabel of de voedingskabel van de laadpaal wordt, daar zitten geen temperatuursensoren in. Hij doet dit dus altijd (al heb ik hier begrepen dat t ook per laadpaal ingesteld kan worden, zodat t alleen bij die specifieke laadpaal gebeurt).

Lagere laadstroom is minder vermogenslevering is langere laadtijd.
 

Smeeuwis

Donateur
Plus: als je geen loadbalancing in je eigen laadpaal of in de meterkast hebt wordt door de lagere laadstroom de kans lager dat er teveel stroom wordt getrokken en je hoofdzekering er uit gaat. Vooral als je geen driefasen huisaansluiting hebt is dat tricky: laden, wasdroger, warmtepomp, vaatwasser, wasmachine: pats!

En @Tees het klopt dat je dit in de auto en in de app per laadlocatie kan instellen.
 
Ik heb het nog nergens officieel gezien, maar verschillende fora zeggen dat ie dan begrenst op 10A. Dus 250V * 10A = max 2.5kW per fase. Met 3 fasen dan dus max 7.5kW.
 
Bovenaan Onderaan