Stream en Audience taal instellen

Wiseguy

Actief lid
Is het mogelijk om een Stream of Audience Radio uit Duitsland of Tsjechie in te stellen met de Nederlandse taal?
 

Wiseguy

Actief lid
ben net bij de dealer langs geweest en die geven aan dat de taal gewoon in het Engels moet zijn.... dat is tenminste standaard...

Ik ga het nog eens navragen bij de verkoper of de radio gewoon Engelstalig is....
 

nomad

Senior Member
Hou er wel rekening mee, dat je auto wel voorbereid moet zijn voor een stream of audience. Ik weet niet welke bedrading ze monteren als je af-fabriek geen fabrieksradio neemt. Wellicht krijg je dan gewone ISO bekabeling en moet ej wel met adapters gaan werken.
 

Karstieman

Forumguru
@nomad: Ik heb zonder af-fabriek besteld en ik kan je vertellen dat ze niets aan de kabels doen. Ik moet gewoon een iso adapter aanschaffen alvorens ik mijn after-market kan inbouwen...
 
Ik denk dat wanneer je radio een andere taal ingesteld krijgt dat je boordcomputer/maxi-dot ook die taal krijgt. Het is maar de vraaf of je daar op zit te wachten.
 

nomad

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
@nomad: Ik heb zonder af-fabriek besteld en ik kan je vertellen dat ze niets aan de kabels doen. Ik moet gewoon een iso adapter aanschaffen alvorens ik mijn after-market kan inbouwen...

[/ QUOTE ] Da's mooi. Dat scheelt dan weer als je een fabrieksradio erin wilt hangen.
 

Wiseguy

Actief lid
De radio's zijn standaard in het Engels gaf de dealer gisteren aan... en daar heb ik geen problemen mee... /forum/images/graemlins/smile.gif Ik moet er alleen niet aan denken dat ik alles in het Duits voor mij kiezen krijg..... dan hou ik het wel lekker bij mijn aftermarket radio.
 

Droopy

Actief lid
@Rogier
Volgens mij volgt de radio de auto setting qua taal. Zag ergens bij de VAG instellingen dat er een keuze van taal is, lijkt me niet logisch dat je maxidot van taal veranderd omdat er een radio in geplaatst wordt
 
@Droopy, dat bedoelde ik eigenlijk, dat je radio de taal aanneemt die ingesteld is in de boordcomputer of MaxiDot.
 

Deje

Lid
Er zit in een Elegance radiovoorbereiding d.m.v. een z.g.n. MOST adapter. In deze adapter zitten 2 verkleinde uitvoeringen van de z.g.n. ISO stekkers (er is ook nog plaats voor andere aditionele stekkerblokken voor b.v. navigatie en actieve audio). Via b.v. Ebay.de kun je relatief goedkoop aan een passende stekker voor deze adapter komen. Echter: af fabriek zit er alleen een massa en een dubbele voedingskabel(30) in de MOST adapter...
Vervolgens zitten er nog twee draadjes voor de z.g.n. CAN-bus in. Er zit dus geen kontaktslot geschakelde plus (15) en ook geen verlichtingsaansluiting of snelheidspuls in Adapter!
De bedoeling is dat deze aansluitingen via een z.g.n. CAN-bus adapter worden gegenereerd. (vandaar de dubbele voeding denk ik)
Kennelijk zijn we hier in Nederland nog al uniek met onze after market radio´s......
Ter info: http://www.dietz24.biz/assets/s2dmain.html?http://www.dietz24.biz/000000960d0dacc7c/00000096120defb3a/00000096120defc46/00000096280e2a575.html

/forum/images/graemlins/confused.gif
 

higgy

Forumguru
@Deje, als je de dealer een verloopkabel van CAN naar ISO laat monteren, zit er aan die adapter meteen de geschakelde plus. En die sluiten ze netjes aan op je zekeringenkast. Ik had dus netjes constante en geschakelde plus klaarliggen.
 

octofreak

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Ik denk dat wanneer je radio een andere taal ingesteld krijgt dat je boordcomputer/maxi-dot ook die taal krijgt. Het is maar de vraaf of je daar op zit te wachten.

[/ QUOTE ]

Ik denk inderdaad ook dat de instellingen bij de maxidot de taal van de radio bepalen. Heb het zelf eigenlijkl nog niet uitgeprobeerd..... /forum/images/graemlins/blush.gif
 
Past een stream (niet fabrieksaf) er nu zonder verloopkabel in?
En past de taal van radio zich aan de maxidot instellingen aan?
Iemand die dit uit ervaring of met zekerheid kan bevestigen?
 
Bovenaan Onderaan