Stotteren/haperen bij constante snelheid?

Mr_McPhisto

Actief lid
Wellicht staat het antwoord in een andere thread, maar heeft iemand met de Superb II wel eens last van stotteren/haperen van de motor bij constante snelheid.
Heb wel af en toe dat ik bijvoorbeeld 80km/h rijd en dat dan zonder gas te geven of af te remmen de motor gaat haperen? Weet iemand wat dit kan zijn?

De dealer zal zeggen ja we zijn bekend met het probleem maar kunnen er niks aan doen. Aangezien een vertegenwoordiging van skoda moeilijk de emissie instellingen kunnen veranderen van een auto aangezien Skoda garandeert dat een auto aan een emisie eis voldoet. Als je als particulier naar een tuner gaat kan je wel vragen dit te veranderen. En bij de roetmeting tijdens de apk krijg je geen problemen ik spreek uit ervaring.

andrehj

Forumguru
Wellicht staat het antwoord in een andere thread, maar heeft iemand met de Superb II wel eens last van stotteren/haperen van de motor bij constante snelheid.
Heb wel af en toe dat ik bijvoorbeeld 80km/h rijd en dat dan zonder gas te geven of af te remmen de motor gaat haperen? Weet iemand wat dit kan zijn?

Zonder motortype is dit natuurlijk koffiedikkijken.....:crazy:

Mr_McPhisto

Actief lid
Is prima, ik zal daarover eens een lichtje opsteken bij een tuner. Echter de dealer heeft de auto ook gechipt. Kijk wel eens bij ander.

Hebben jullie ook wel last van krakend onderstel (om nu maar eens door te gaan) en nogal piepende remmen?

Porettuhcs

Senior Member
Hebben jullie ook wel last van krakend onderstel (om nu maar eens door te gaan) en nogal piepende remmen?

:ot:Weet je zeker dat het onderstel kraakt? Zijn het niet je deurrubbers? De O2 heeft daar ook last van vooral als het kouder wordt... gebruik de zoek functie maar eens....

Falcon

Donateur
Die piepende remmen kunnen heel goed betekenen dat er nieuwe remrubbers op moeten. Bij de kleine beurt (30000 KM) hebben zij bij jouw auto misschien gedacht dat er nog wel even mee door kon gaan.

Kraken heeft inderdaad vaak met deur/raamrubbers te maken. Deze kunnen worden ingevet en als het zich vaker voor doet worden vervangen.

Zoals je leest niet iets om je zorgen om te maken, maar gewoon aangeven bij de dealer.

Race Eend

Forumguru
Is prima, ik zal daarover eens een lichtje opsteken bij een tuner. Echter de dealer heeft de auto ook gechipt. Kijk wel eens bij ander.

De dealers doen het vaak via ABT, en die doen niets met de EGR helaas.

Wij (JDEngineering) zetten de EGR altijd dicht, rijdt vele malen beter (en je moet je afvragen hoe voordelig zo'n egr is na 100.000km de motor intern vervuilen.

Mr_McPhisto

Actief lid
Ik weet wel bijna zeker dat het via het onderstel komt dat gekraak. Alleen bij heuvels ed., maar de deuren zijn muisssssssssss..stil. Ik heb op internet al even meer gekeken. Het blijkt dat bij heel heel veel auto's van VAG, het krakende onderstel een probleem is. Ik ga het aangeven bij de eerstvolgende onderhoudsbeurt; eind januari. Ik zal ze binnenkort bellen, dat ik dit niet accepteer van een auto van 43000 euro. Wordt (althans las ik) veel onder garantie vervangen.

Porettuhcs

Senior Member
Ik weet wel bijna zeker dat het via het onderstel komt dat gekraak. Alleen bij heuvels ed., maar de deuren zijn muisssssssssss..stil. Ik heb op internet al even meer gekeken. Het blijkt dat bij heel heel veel auto's van VAG, het krakende onderstel een probleem is. Ik ga het aangeven bij de eerstvolgende onderhoudsbeurt; eind januari. Ik zal ze binnenkort bellen, dat ik dit niet accepteer van een auto van 43000 euro. Wordt (althans las ik) veel onder garantie vervangen.

Ik weet.... dat er na een hele lange tijd.... je last kan krijgen van gekraak van de draagarmhangrubbers ... maar met een nieuwe auto.. :crazy:

Ik zou zeker ff bellen....

Bovenaan Onderaan