Stotteren bij volgas 1.8 20vt

Goedemiddag forumleden...

Gisterenavond hield mijn O1 in bij het geven van wat meer gas. Dit was na al dik een half uur rustig aan te hebben gereden en alles rustig op temperatuur is gekomen. Wilde een stoplicht sprintje doen (zoals wel vaker) echter dit keer liep de motor dus onwijs te stotteren en te schokken en begon het motormanagement lampje te knipperen.. heb daarna mijn weg wel kunnen vervolgen echter is even goed gas geven er niet bij op het moment.. rustig aan versnellen doet ie overigens wel nog prima. Het motormanegement lampje is niet meer gaan knipperen en brand verder ook niet..
Is dit met uitlezen nog te achterhalen waarom hij inhield en nu nog inhoud?
 

Tees

Donateur
Goede kans dat er wel een foutcode weggeschreven is ja.

Zonder foutcode alvast nadenkende over wat het kan zijn: dit lijkt erg op een probleem dat ik deze zomer had (met een totaal andere motor, maar dat maakt niet perse uit): bij mij was de ontsteking het probleem, heb de bougies, bobinekabel en bobineblok vervangen (ik had een corrosieprobleem)

Ik zou beginnen met uitlezen, en mocht dat niets opleveren dan zou ik de bougies eruit halen, bekijken, en eventueel vervangen (tenzij dat recent nog gebeurd is). Vol gas is bij uitstek een situatie waarbij bougies/bobines getest worden.
 

ertromp

Forumguru
Als het motormanagement lampje gebrand heeft is er een storing opgeslagen dus die zou je.moeten kunnen terugvinden.
Symptomen komen op mij over als wellicht een defecte of vervuilde lucht massa meter
 

turboturbo

Forumguru
Was er ook niet zo'n trucje dat je de stekker van de LMM los kan koppelen en als het stotteren dan weg is, dit een aanwijzing kan zijn dat de LMM niet meer fris is?
Ik heb dat ook gehad en met losgekoppelde stekker bleef een deel van het stotteren weg. Zodoende op de gok de LMM vervangen omdat schoonmaken niet mogelijk is bij dit type (vervangen kan sowieso geen kwaad, die dingen blijven niet per-se een autoleven goed) en met succes.
 
Bovenaan Onderaan