Storingscode P1698

Lisanne1

Nieuw lid
Sinds enige weken werkt mijn cruisecontrole niet meer van onze octavia 1.9 D uit 2010.
Vandaag eindelijk de gelegenheid gehad om uit te lezen en we vinden foutcode P1698 met als omschrijving stuurhoeksensor gestoord signaal permament. zou nu de stuurkolomschakelaar defect zijn of de sleepring in het stuur ? Geen storingsmeldingen gehad op het dashboard alles functioneert verder zoals het hoort.

Wie heeft hier ervaring mee ?

Groeten,

Eric
 

turboturbo

Forumguru
Er zou een verband kunnen zijn, maar het hoeft ook niet. Ik lees op de storingscodes pagina's niets over uitvallen cruisecontrol bij deze foutcode.

Bijv de stengel van de cruisecontrol kan stuk raken, de contactpunten zijn dan versleten. Maar dan verwacht je dat ie het af en toe nog wel eens doet, ipv er plotsklaps mee uit te scheien.
 

Antera

Donateur
Dit kan zeker de reden zijn. De sleepring heeft meerdere koperbanen en hoeven niet alleen defect te zijn. Ik zou als eerste in de meetwaarde's eens kijken of je de knoppen van de CC nog ziet en werken net als het koppelingscontact en het dubbele remcontact. Deze zouden ook goed de oorzaak kunnen zijn
 
Bovenaan Onderaan