storingen

lexleen

Nieuw lid
mijn vrouw heeft een Suberb 1.6 stationwagen van 2016 .
Altijd een fijne wagen geweest tot dat er enkele weken enkele problemen begonnen .
Eerst viel de achterruit rij camera uit , enkele dagen later viel de automatische stoelverstelling uit .
Mee naar de garage geweest ( skoda dealer ) en deze heeft de wagen onderzocht .
Er is geen foutmelding te vinden , maar volgens hem zou de wagen een update moeten krijgen .
Daarvoor moest hij bij Skoda een " kaartje " bestellen en dan de update uitvoeren . Dan zouden de storingen weg zijn .
Ik heb redelijk wat rond gegoogeld , maar daar is niets over te vinden . Omdat ik voor mijn werk regelmatig bij garagisten moet zijn , daar ook eens
gepolst bij een vw/Audi dealer en deze moest er eens mee lachen dat een update het probleem zou oplossen .
Hooguit zou dan de gps , verkeersbordherkenning ed een update krijgen , maar zal de problemen niet oplossen .
Ikzelf heb al de zekeringen nagezien , maar deze zijn niet stuk , ook eens de batterij afgekoppeld en na een half uur terug aangekoppeld , ook geen oplossing . Wel zie ik dat ik in de computer van de auto de sleutel niet kan koppelen .
Heeft iemand van jullie hier al mee te maken gehad ?

Alvast bedankt ,

lex en Leen
 

RoelF

Forumguru
Ik schat in dat het kaartje niet jouw problemen gaat oplossen. Probeer eens een andere Skoda garage.
 

lexleen

Nieuw lid
Blijkbaar klopt het wel dat er een update nodig is om deze problemen op te lossen .
Enkele opties waaronder de camera , automatische zetelverstelling werken met een soort van abonnement welke na x aantal jaren
dient vervangen te worden . Door deze update door te voeren ben je weer voor x aantal jaren gerust .
Was hiervoor naar twee andere garages geweest en kreeg telkens hetzelfde antwoord .
update is intussen uitgevoerd en alles werkt weer .
De Superb is nu verkocht en er staat een Kodiaq 2.0 4x4 140 KW in de plaats ;)
 

Rallye

Forumguru
Ik weet wel dat BMW dit sinds kort doet, maar Skoda al in 2016? Moest je voor deze verlenging betalen?
 
Bovenaan Onderaan