Ik ben nu zo'n 3 maanden in het bezit van een Skoda Fabia combi 1.4 uit oktober 2005 (74 pk)
Vandaag mijn eerste negatieve ervaring gehad met de Fabia. Vanmorgen onderweg naar het werk begon terwijl ik stond te wachten het storingslampje van het uitlaatgas-controlesysteem te kinpperen en daarna continu te branden.
De motor schoot in de noodloop. Hij hield heel erg in en het lijkt alsof deze op 3 cilinders loopt (de motor schud ook). Bij hogere toeren lijkt het echter alsof hij wel weer op 4 cilinders loopt.
Het probleem lijkt nog het meest op het volgende:
http://www.skodaforum.nl/board/f21/...-motor-trilt-1-cilinder-werkt-niet-15745.html
Nu wil ik van de week in de garage van een vriend eens kijken of we het probleem kunnen vinden. Of is het beter om hem eerst te laten uitlezen bij de dealer. (niet om de hoek..)
Ik had al gelezen dat het regelmatig voorkomt dat er een probleem is met de bougies of met een bobine. Maar het zou ook nog de lambdasonde of de luchtmassa meter kunnen zijn. Weet iemand wat het meest voor de hand ligt, zodat ik daar het eerst naar zou kunnen gaan kijken?
Ik hoop dat het relatief eenvoudig en goedkoop op te lossen is.Alvast bedankt!
Vandaag mijn eerste negatieve ervaring gehad met de Fabia. Vanmorgen onderweg naar het werk begon terwijl ik stond te wachten het storingslampje van het uitlaatgas-controlesysteem te kinpperen en daarna continu te branden.
De motor schoot in de noodloop. Hij hield heel erg in en het lijkt alsof deze op 3 cilinders loopt (de motor schud ook). Bij hogere toeren lijkt het echter alsof hij wel weer op 4 cilinders loopt.
Het probleem lijkt nog het meest op het volgende:
http://www.skodaforum.nl/board/f21/...-motor-trilt-1-cilinder-werkt-niet-15745.html
Nu wil ik van de week in de garage van een vriend eens kijken of we het probleem kunnen vinden. Of is het beter om hem eerst te laten uitlezen bij de dealer. (niet om de hoek..)
Ik had al gelezen dat het regelmatig voorkomt dat er een probleem is met de bougies of met een bobine. Maar het zou ook nog de lambdasonde of de luchtmassa meter kunnen zijn. Weet iemand wat het meest voor de hand ligt, zodat ik daar het eerst naar zou kunnen gaan kijken?
Ik hoop dat het relatief eenvoudig en goedkoop op te lossen is.Alvast bedankt!