Storing stuurbekrachtiger

skoda

Nieuw lid
bij mijn fabia 1.4 tdi viel van tij tot tijd de stuurbekrachtiging uit soms na opnieuw starten was hij er weer dan weer niet. links en recht op forum en google gekeken, daar werd vaak de stuurhoek sensor en draaisensor genoemd. Als het dat niet was bleef de stuurbekrachtiger, wat zeer veel zou kosten over.
ik heb het e.e.a eens willen bekijken maar dit zit allemaal zeer goed verstop onder de accu en luchtfilter deze verwijderd om de connectoren te willen controleren maar dit lukte niet erg. Toen bedacht ik me, een elektrische stuurbekrachtiger moet ook gezekerd zijn, dus deze maar eens opgespoord, deze leek aanvankelijk in orde. Tot ik een minuscuul krasje op de zekering leek te zien, toen ik met een schroevendraaiertje aan een zijde wat indrukte ging het vonken. Dus wel kapot, maar niet gesmolten.
Na het weekend naar de garage geweest omdat daar al een afspraak mee had gemaakt voor het uitlezen diagnose en daar vertelde men dat het als gevolg van trilling was dat deze zekeringen weleens de geest gaven.
Ik meld dit zodat men er het voordeel van kan hebben.
gr Ben
 

milanseegers

Forumguru
Hoi Ben, goed voor de portemonnee als het 'slechts' een zekering betreft.

Deze zit van de stuurbekrachtiging boven op de accu hè?

Tijdje geleden viel mijn abs uit. Bleek ook een zekering op die plek te zijn. Behuizing is daar nogal slap en gevoelig voor beweging / trilling. Metaal van de zekering raakt moe waardoor deze breekt. Wat mij betreft een ontwerp fout ;)
 
Bovenaan Onderaan