Storing stoelverwarming bestuurders zitvlak

45069

Senior Member
Ik heb een 2015 Octavia met stoelverwarming.
Nu kwamen we er laatst achter dat het bestuurders-zitvlak niet warm wordt.
Het rug-gedeelte wel.
Stekkers onder de stoel gecontroleerd , die zitten mooie in elkaar.
Auto uitgelezen en temperatuurwaardes uitgelezen, alles werkt behalve het bestuurders zitvlak.
Ik denk matje-verwarmingselement stuk of een los contact vanaf de kabel naar het matje ?
Iemand daar ervaring mee ?
 

Tees

Donateur
In plaats van alleen naar de stekkers te kijken, kan je misschien met een multimeter het eea doormeten? Bijvoorbeeld weerstand over de voedingscontacten van de verwarming, en of er spanning op komt te staan als je m aanzet? Dat zou meer informatie opleveren waar het euvel zit.
 

45069

Senior Member
Spanning staat er op , ruggedeelte zit ook op die stekker, dat werkt dat hebben we ook gemeten. Ik ga dit weekend even de weerstanden meten van de zitvlakken links en rechts.
Ik ben bang dat de stoel uit elkaar moet voor het verwarmingselement.
 

Tees

Donateur
Het kan natuurlijk ook nog een kabelbreuk zijn in het laatste stukje kabel van de stekker naar het verwarmingselement. Eerst maar even de weerstand meten, als die oneindig is, dan zou je nog een naald in de kabel zo dicht mogelijk bij t verwarmingselement kunne steken, en de weerstand van daar naar de stekker meten. Als je geluk hebt zit daar het probleem en kan je een nieuwe kabel + stekker solderen, scheelt een heel nieuw verwarmingselement.
 

Antera

Donateur
dan zal je verwarming van het zitvlak defect zijn. Je zal dan de bekleding eraf moeten halen. Afhankelijk hoe het bij deze modellen zit hoeft meestal de stoel niet uit elkaar maar wel uit de auto.
 

45069

Senior Member
Ja dat zal het wel zijn. Als ik wat meer tijd heb zal ik de stoel er nog eens uithalen en ondertussen op zoek gaan naar een verwarmingselement
 
Ik zou wel voordat je dan de stoel eruit haalt de accu loskoppelen; anders krijg je gegarandeerd een storing op de airbag welke in de stoel zit.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK
Bovenaan Onderaan