Storing start stop & keyless defect

Significant

Nieuw lid
Omdat ik het ondertussen beu begin te worden toch eens peilen of er ervaringen zijn.

Voornamelijk met kouder weer heb ik de volgende foutmelding:
2019-01-06%2008.53.28.jpg

Auto uitzetten en opnieuw opstarten lost het op. Auto gaat vooraf perfect met keyless open.
Foutcode(s) heeft het systeem volgens de dealer niet.

Wat is hier loos?
 

Stuiver

Forumguru
Sleutel/ontvanger kapot?is de batterij al eens vervangen?

Geloof overigens niet dat er geen foutcodes van zijn, want iets triggered de melding, en dat zal best wel gelogged worden.

Groet,
Jarno
 

Significant

Nieuw lid
Batterij vervangen. Garage is er stellig in dat er niets is, ik vind het ook gek want ik maak er iedere keer een foto van en dat zijn er totaal toch >20 stuks.

Ik ben daarom benieuwd hoe ik de dealer kan aanzetten.
 

Spector

Forumguru
Storing start/stop geeft de mijne met koud weer ook regelmatig aan. Ik heb dan de mogelijkheid om in het menu te kijken wat de problemen zijn en vaak geeft de auto dan aan dat de auto teveel vermogen trekt voor het verwarmen van de auto enz. waardoor de start/stop niet werkt. Ik heb ook wel eens gelezen dat het een indicatie kan zijn dat de accu het zwaar heeft en misschien binnenkort aan vervanging toe is. Keyless defect heb ik 1x gehad, maar was snel weer weg en niet meer terug gekomen. IMG_0684.JPG IMG_0614.JPG
 

jongetje

Forumguru
Mijn accu was ook al na een jaar slecht en daardoor werkte de cruise controle niet altijd na het starten.
 
Laatst bewerkt:

oco1979

Forumguru
Probeer eens je accu bij te laden doormiddel van een druppellader.
Laat anders accu eens uitmeten.
Want deze meldingen komen veel voor bij lage accuspanning.
Toevallig een efb accu ?
Uitlezen van het systeem zou wel foutcodes moeten geven.
Als ze tenminste alle modules hebben gedaan en niet enkel motor.
 

martsp

Lid
Zolang ik de drukknopjes van de sleutel niet gebruik, geen probleem. Anders soms "sleutel niet herkend" Opnieuw synchroniseren volgens het boekje werkte niet. Na gebruik van de andere sleutel. werkte de eerst gebruikte weer wel. Het instructie boekje geeft aan dat teveel knopje indrukken (buiten bereik van de auto?) problemen kunnen geven waardoor er gesynchroniseerd moet worden....
 
Bovenaan Onderaan