Storing spiegel knipperlicht.

Hallo allemaal,

Ik heb sinds een tijdje een probleem met de knipperlichten in beide spiegels van mijn SII.
De linker doet het helemaal niet meer maar de rechter af en toe...
Nu heb ik op dit forum veel info gevonden betreffende het aanschaffen en vervangen van de LED strips maar toch wil ik, zeker de rechter, eerst meten om uit te vinden of en waar eventueel de storing zit.
Kan iemand mij informeren/conformeren of ik dit met een multimeter kan meten?
Aangezien er geen storing in het display komt ga ik er van uit dat dit geen CAN bus is?
Tevens zou info over de eventueel te demonteren bekleding van de deur en de locatie van de kabelboom een geweldige toegevoegde waarde hebben.

Alvast bedankt voor jullie input!
 

ertromp

Forumguru
Deurbekleding:

je knipperlicht zit in het CAN systeem maar geeft van de spiegels inderdaad geen melding maar wel als je met VCDS of VCP uitleest.
 
Bedankt Peter en ertromp voor jullie input.

Filmpje is zeer duidelijk dus dat gaat wel goed komen.
Ik ben niet bekend met VCDS of VCP maar ik ga er van uit dat dit niet met een gewone multimeter te meten is?

@Peter; Dat vermoeden had ik ook al. Weet je toevallig of dit stukje (of maakt dit deel uit van) kabelboom los te verkrijgen is want om dit nou met knoeibussen en/of krimpkous te repareren is ook weer niet zo sexy?

Op dit moment ben ik aan boord aan het werk en ik kom de 21e weer thuis dus dan gaan we eens kijken.
Heeft iemand toevallig de kleurcodes van dit stukje bedrading?
 

ertromp

Forumguru
Je kunt zeker meten met de multimeter of er een onderbreking in zit echter hecht niet teveel aan de spanningswaarde want dat zal gezien de blokvorm van de canbus een gemiddelde waarde zijn

En een “stukje” kabelboom is helaas niet los te verkrijgen. Je zult echt moeten repareren als de draden bij het portier wat ik ook verwacht open liggen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je kunt zeker meten met de multimeter of er een onderbreking in zit echter hecht niet teveel aan de spanningswaarde want dat zal gezien de blokvorm van de canbus een gemiddelde waarde zijn
Dat is mooi, als ik maar een signaal kan meten, dat scheelt een hoop zoekwerk.

En een “stukje” kabelboom is helaas niet los te verkrijgen. Je zult echt moeten repareren als de draden bij het portier wat ik ook verwacht open liggen.

Draden open liggen? Dat zou een hoop verklaren want ik heb het ook al 3 x gehad dat het raam na het volledig sluiten weer half open gaat...

Zodra ik thuis ben wordt dit zeker vervolgd, bedankt.
 
Ik kreeg deze foto nog van de vrouw toegestuurd zojuist, ziet er niet zo fraai uit:nono:.

SuperBee.jpg

Ik heb alvast een setje plastic tools besteld, ben graag :thumbsup: voorbereid.
https://www.hbm-machines.com/produc...MIzvbgnrru5gIVhcx3Ch0o0ARqEAQYAyABEgKc__D_BwE

Nu wil ik ook alvast een goede soepele draad regelen voordat ik thuis kom, heeft iemand enig idee wat de diameter is van de dikste draad in dit stukje kabelboom?

Op internet zie ik vaak een connector, waar zit deze en is deze makkelijk los te halen want dan knip ik de hele bende gewoon af?
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Zou als je thuiskomt eerst eens op je gemak de rubber tule losnemen en kijken of je een tijdelijke reparatie kunt uitvoeren.
Als dan alles weer werkt en dus weet dat het inderdaad hier aan ligt, dan kijken welke soorten draad en met welke kleurcode's is gebruikt.
Draad in alle kleuren met kleurcode's is bij conrad zeker verkrijgbaar, is alleen ff zoeken op hun site !
en dan de draden 1 voor 1 vervangen of repareren.
Andere optie kan zijn om bij de dealer een nieuwe draadboom te bestellen , of als daar een hoofdprijs voor betaald moet worden kijken op een sloperij of ze wat tweede hands hebben liggen...
 
Hi EdK,

Uiteraard nemen we eerst de tule los om een inspectie uit te voeren maar de verwachting is dat daar toch wel iets stuk is.
Een tijdelijke reparatie is alleen maar time consuming dus doe ik het gelijk goed.
Bij de dealer betaal je de jackpot voor een reparatieset evenals via internet >€50,00 per boompje en ik moet beide deuren repareren.
Via de sloop weet je niet wat je mee krijgt dus dat risico neem ik niet.
Als ik de diameter van de dikste draad weet koop ik gewoon een spoel soepele zwarte draad want het heeft weinig nut om kleurcoderingen weggemoffeld in een stukje rubber te gebruiken, je hebt immers links en rechts van de additioneel aangebrachte 15cm nog de kleurtjes:troost:.

Het zou wel makkelijk zijn om te weten waar onderstaande aansluiting zich bevind want dan klik je hem gewoon los en knip je de boom in de deur af en kan kan je de andere onderstaande maken maar dan zonder knoeibussen.

Connector.jpg Boompje.jpg
 
Bovenaan Onderaan