Storing Regensensor

jeroenschmidt78

Actief lid
Sinds enkele dagen denkt mijn regensensor soms dat het regent terwijl het droog is.
De storing doet zich af en toe voor maar is wel bijzonder irritant.
Heeft iemand hier al eerder ervaring mee gehad? En wat zou het eventueel kunnen zijn?
 

hemi24

Forumguru
Ik ken het niet anders sinds 2003; soms bij kraakhelder weer.

Misschien een mugje, of soort van vuiltje...

Doen ze allemaal: Peugeot, Skoda, Ford, Opel, VW, Mazda, Renault.

Kleine optische verstoring of vervuiling wat voor regen wordt aangezien door de sensor.
 

turboturbo

Forumguru
Eerste stap is altijd de ruit en dan natuurlijk vooral op de plek waar de sensor zit, goed te reinigen. Voorts kunnen versleten wissers ook de sensor op een verkeerd spoor zetten (bv als er strepen achter blijven)

Tis maar voor de zekerheid :)
 

Smeeuwis

Donateur
Was bij mij laatst ook, in de vakantie. Het begon met af en toe, maar uiteindelijk deed hij helemaal niets meer, alleen nog intervalstand beschikbaar. Na terugkomst naar garage geweest. Regensensor is uitgelezen en bleek kapot. Na vervanging werkt hij weer als vanouds. Uiteraard :-). Volgens de garage een kwaaltje bij meer types VAG. Ik zou hem dus even laten uitlezen.
 

Antera

Donateur
Nieuwe sensor kan je probleem idd oplossen als het niet komt omdat je zand of anders op je voorruit krijgt. Heb je hem ook op het gevoeligst staan misschien? Dit kan ook zorgen dat hij makkelijker gaat werken wanneer niet nodig.

een nieuwe lichtsensor kost meen ik iets van rond de € 100 en dan nog erin zetten en indien nodig coderen
 

jeroenschmidt78

Actief lid
Nieuwe sensor kan je probleem idd oplossen als het niet komt omdat je zand of anders op je voorruit krijgt. Heb je hem ook op het gevoeligst staan misschien? Dit kan ook zorgen dat hij makkelijker gaat werken wanneer niet nodig.

een nieuwe lichtsensor kost meen ik iets van rond de € 100 en dan nog erin zetten en indien nodig coderen

Thanks Mark!
Kan ik zelf de gevoeligheid aanpassen dan??? Het gaat om de regensensor maar wanneer ik je reactie lees is licht en regen geïntegreerd in 1 sensor?
 

Smeeuwis

Donateur
Er zit een schuifje op de bovenzijde van de ruitenwisserhendel, daarmee kan je de gevoeligheid regelen. Lichtgevoeligheid regel je in het menu van de auto instellingen.
 
Er zit een schuifje op de bovenzijde van de ruitenwisserhendel, daarmee kan je de gevoeligheid regelen. Lichtgevoeligheid regel je in het menu van de auto instellingen.
En dat is nou zo leuk aan een forum :jaja: Dat wist ik dus niet. Vond ook al dat die sensor zo "hyper" was. Ruit al met spiritus zitten poetsen..... Gevoeligheid gewoon 2 tandjes terug en helemaal top nu.
 

jeroenschmidt78

Actief lid
Prijsopgaaf van VAG ontvangen, € 100 compleet bij gebruik reparatieset met gelpad of € 350 bij compleet vervangen van de sensor. Kan iemand mij het verschil uitleggen?
 
Bovenaan Onderaan