Storing parkeerhulp

Beste mensen,

Ik heb mijn auto (octavia iv) nu net een goede 2 weken en heb de eerste storing net te pakken. "Storing Parkeerhulp" wordt er aangegeven.
Uitstapwaarschuwing en uitparkeerassistent zijn momenteel niet beschikbaar. Ik heb ook geen geluid meer via de boxen.

Wie weet wat er aan de hand kan zijn?

Alvast bedankt voor de reacties.
Groet
Sander

Laatst bewerkt:
Kun je het volume van de radio niet meer veranderen? Of bedoel je dat er geen pieptoon meer komt? Ik heb ook al een aantal keer gezeik gehad met dat ding, de laatste keer bleek (nadat hij door de verkopende dealer enige tijd terug was vervangen) dat de stekker er niet goed in zat. Hij schijnt ergens bovenin bij de pendalen te zitten. Dus controleer dat even.

indien ook het volume van de radio het niet doet, dan even de zekering van de audioversterker eruit.. ook een keer gehad..

Dank voor jullie reacties.
Er komt helemaal geen geluid meer uit de boxen. radio/mobiel/navigatie. Heb ook symbool van speaker met een streep er doorheen. Als ik de auto aanzet komt gelijk de melding weer: Storing Parkeerhulp.

Rallye

Forumguru
Deze melding is standaard als het infotainment opnieuw wordt opgestart. Als ik het zo lees is op het moment met jouw infotainment iets mis, dus dan lijkt het niet de parkeerhulp waar het mis is, maar je infotainment.

hemi24

Forumguru
Deze melding is standaard als het infotainment opnieuw wordt opgestart.

Bij mij nog nooit als standaard melding voorbij gekomen…

Heb zelf wel sinds een tijdje de melding “sensoren schoonmaken!” met een uitroepteken bij de sensor midden linksvoor.
Al gepoets, gewreven en geblazen, maar melding blijft. Dus maar een afspraak gemaakt bij de dealer; waarschijnlijk sensor overleden.

Irritante is, dat elke keer dat de snelheid onder de 10 km/h komt, er ook een melding wordt getoond dat de automatische remfunctie bij manoeuvreren niet beschikbaar is.

Laatst bewerkt:
Yes, alles doet het weer:):) Na wat leeswerk op het forum zekering 14 eruit getrokken. Het blijft wel raar door een zekering eruit te trekken alles weer werkt. Maar ja, scheelt weer een rit van 45min naar de dealer.

én 158 euro diagnosekosten.. 1717937756186.gif
Je zal er, zo lijkt het helaas, er achter komen dat deze auto’s softwarematig nou niet bepaald van de beste klasse zijn..

Rallye

Forumguru
@hemi24 Het gaat niet om de PDC volgens mij, maar om de inparkeerhulp. Die heeft het infotainment nodig om te werken. Was bij mij de standaardmelding als het infotainment opnieuw opstartte - vroeger met de oude software, nu als er iets niet helemaal goed gaat, met name met CarPlay en ik het systeem zelf opnieuw opstart.

Antera

Donateur
Welke software versie staat erop? Al de laatste 1969? Zo niet dan updaten naar deze versie en zal vermoedelijk je probleem weg zijn.

Kan je eventueel van software voorzien

Bovenaan Onderaan