Storing. P155A. Skoda Octavia 2012 1.2

Hallo,

Het gaat om een Skoda Octavia 1.2 benzine motor. Bj. 2012

Bij

Tijdens het rijden ging het motormanagement lampje plots branden. Uitlezen kreeg ik melding P115A, deze kunnen wissen en doorgereden.

Wel is mij opgevallen dat de motor traag is bij het versnellen.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Voorbereiden voordat ik naar de garage ga.

Alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:

brepus13

Forumguru
Zoals al eerder aangegeven kan het helpen je even netjes voor te stellen. Zet daar vooral ook de gegevens van je auto bij.
 

brepus13

Forumguru
Er is op Google best wat info te vinden over deze storingscode. Het Probleem wijst richting turbo en het feit dat je vermogen mist maakt dit aannemelijk.

hier kun je meer info vinden:

https://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-p155a.html

je noemt overigens 2 verschillende meldingen in je onderwerpregel en de tekst zelf. Ik heb maar gegokt op de P155A
 
Laatst bewerkt:
Oke bedankt!

Ik heb de storing wel gereset, mocht de storing niet meer terug komen... Alsnog naar de garage brengen?

Ik dacht misschien hebben ze verkeerde olie gebruikt bij de onderhoudsbeurt. Want 2 dagenlater kreeg ik deze melding.

Ja als er een storing is dan ga ik automatisch van alles denken. Het voelde alsof de auto niet meer hetzelfde reed. Ik ga er straks mee rijden en kijken wat ie doet. En morgen anders FF naar een garage brengen
 

brepus13

Forumguru
Waar heb je mee uitgelezen? Vag specifieke software? Vaak kun je met de juiste software al heel veel achterhalen.
 

brepus13

Forumguru
Dat was de eerste oplossing op gerritspeek dus :-)

fijn dat het opgelost is en fijn dat je ook de oplossing nog even meld hier :thumbsup:
 
Bovenaan Onderaan