Storing keuzehendel

Toby

Nieuw lid
Weet iemand wat deze melding betekent.

Bijlagen

• IMG_3231.jpeg
    IMG_3231.jpeg
    1,7 MB · Weergaven: 142
Even hier op het forum zoeken.. schijnt een slecht contact te zijn.. maar daar zit wel arbeid bij dus evengoed zet het je weer zoveel 100 euro achteruit,,.

Tees

Donateur
6 uur! :deuk: prima als t garantie werk is, anders zou ik toch elders kijken...
Volgens mij gaf @Antera dat hij het ook kan voor veel minder.

Toby

Nieuw lid
Ja,ik weet het niet meer deze morgen de wagen gestart om naar mijn werk te gaan en melding is ineens verdwenen.
Dus veel meer dan een slecht contakt kan het niet zijn ik denk dat ze bij Skoda veel mensen daarmee in het zak zetten , ook de andere VAG modellen.

Skodaatje1980

Actief lid
Ja ik heb dit probleem ook. We zijn de gelukkige op 1 juli dan mag de auto weer de hele dag heen. De hele dsg bak moet eruit dus echt wel bijna een dag werk begreep ik. Gelukkig onder garantie maar de leen auto mag ik dan wel zelf betalen. Zijn nog wel wat opvallende dingen die me opvallen zoals piepende remmen, of bij accelereren/automatisch schakelen kleine schurende/piepend geluid maar ben bang dat dit geen garantie zal zijn?! Wat ik wel weet is dat alles dat niet onder garantie valt ik lekker door mijn lokale vertrouwde garage laat doen want ik vind de kosten tot nu toe bij de Skoda dealer wel erg hoog.

Kosten die we hadden vanwege de marter schoten wel de pas uit.

Okki

Forumguru
Naar ik weet zijn er 2 mogelijkheden. Het kan of het slechte contactje zijn. Bij sommige modellen is dat 1 blokje wat vervangen moet worden, bij andere moet heel het hendel meganisme vervangen worden.

Toby

Nieuw lid
Ja, ik rijdt nu al een hele week rond en niets meer van melding gehad.
Dus fingers cross

Toby

Nieuw lid
Ondertussen heb ik het random 3 ritten wel dan weer 4 ritten niet kan volgens mij alleen een contactje zijn
ik laat er wel naar kijken als hij binnenkort op onderhoud moet de auto rijdt echter verder prima.

Iets in mijn glazenbol laat mij iets zien in de nabije toekomst dat dit vast en zeker ook bij mijn rijdende storingscomputer gaat gebeuren.. tot nu toe gaat het goed.. behalve als je de goden verzoekt.. dus.. bij deze? IMG_2254.GIF

Okkie73

Senior Member
Bij mij zijn, naar zeggen van de werkplaatschef, de keuzehendel en het stangenstelsel vervangen. Wat dat ook maar betekenen mag bij een automaat.....

Captain Hook

Forumguru
@Okkie73 Het stangenstelsel vervangen? :unsure:

Hoezo zitten er stangen aan de DSG hendel? Dat is in feite alleen maar een schakelaar met wat contacten. En de besturing van de tandwielen in de DSG zelf vindt aldaar plaats i.s.m. de mechatronica.

2000_64736bb11a028.jpg

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan