storing esp

erik1

Lid
Onze GL is 3 dagen uit logeren geweest ivm storing esp en bandenspanning.
Resultaat:ze kunnen niets vinden.
Het volgende gebeurt, na 20 km springen de lampjes spontaan aan, en als je de motor uitzet, is het weer weg.Het start-stop systeem werkt dan ook niet .
De dealer gaat nu in overleg met PON over wat ze nu moeten doen.
Dat heb ik weer, ik verlang nu alweer terug naar mijn 'oude' Peugeot.

PS het zijn de wielsensoren niet.

Ik houd jullie op de hoogte.

Groet Erik
 

GJS

Senior Member
En als ze de computer uitlezen staat daar dan geen foutmelding in?
Wel apart dan, ik had dezelfde fout en dat konden ze toen wel uitlezen.
 

erik1

Lid
Nee, computer geeft geen foutmelding aan, ik ga de auto zo ophalen ik zal dan even exact vragen waarom ze het niet kunnen vinden.
 

erik1

Lid
Vanmiddag de auto weer opgehaald er zit ergens een storing in de software, maar waar weten ze niet.
De wielsensoren zijn gecontroleerd en opnieuw ingeleerd maar de storing blijft terugkomen.
Zodra ze bericht van PON hebben nemen ze contact op.
Zal wel na de paasdagen worden:baby012:.
 

erik2907

Actief lid
Nee, computer geeft geen foutmelding aan, ik ga de auto zo ophalen ik zal dan even exact vragen waarom ze het niet kunnen vinden.

Erik, zelf ooit ook zo'n soort probleem gehad maar dan met een lampje van het ABS. Het probleem was ook een brandend lampje en ook dat werd niet geregistreerd in de computer. Na 2 maanden zoeken bleek dat de 'gasbol', waar lucht in geperst zit om de remblokken van de remschijf af te krijgen zodat je pulserend kunt remmen, een klep die deze 'gasbol' afsluit 0,015 mm krom was waardoor de 'gasbol' heeeeel langzaam leeg liep met als gevolg het brandend lampje. Motor uit, motor aan en 10 seconden later weer het lampje! De reden dat het niet in de computer te zien was is dat de klep mechanisch was en deze uiteraard niet voorzien was van een sensor waaruit blijkt dat hij krom is. Uiteindelijk hebben ze het bij de importeur gevonden nadat enkele Japanse techneuten (Honda) het ABS systeem stap voor stap uit elkaar geschroefd hebben en alles hadden nagemeten.
Ik wens je veel succes en dat ze het snel mogen vinden!
 

erik1

Lid
Ik hoop ook dat ze het vinden, maar ja het is niet anders, de auto rijdt er overigens niet minder om, dat scheelt dan wel weer.:winkie:
 
Bovenaan Onderaan