Storing cruise control

GvA14TSI

Donateur
Goedenavond,

De laatste tijd brandt regelmatig het lampje van de cruise control oranje na het starten. De cruise control werkt dan ook niet. Meestal gebeurt dit als de auto een paar dagen niet gebruikt is. Motor uit en opnieuw starten lost het meestal wel op. Uitlezen met OBD11 levert geen fouten op. Zou dit de accu kunnen zijn?
 
Goedemorgen, dat is inderdaad een vervelend probleem. Dit heb ik vaker gehoord en gezien. Dit kan met heel veel dingen te maken hebben. Kijk eerst even of alle zekeringen nog goed zijn. Vervolgens kijken of de schakelaars (remlichtschakelaar) nog naar behoren werkt. Wat je ook kan proberen is even een seconden of 20 de polen van de accu loskoppelen. Dan wordt alles gereset. Het kan ook een sensor zijn, maar dat zou dan denk ik met uitlezen naar voren zijn gekomen. Succes! Ben benieuwd of iets gewerkt heeft
 

GvA14TSI

Donateur
99 procent zeker de accu, loopt een heel topic over.
Bedankt, ik had beter moeten zoeken :banghead:. Klopt wel allemaal, en zou best kunnen na ruim 5 jaar. Ik heb afgelopen week al even geïnformeerd bij de dealer wat een nieuwe accu moet kosten: € 415 :mad:
 

Tees

Donateur
€415???? :Banghead:
Ik zou er lekker zelf eentje kopen en vervangen, en door iemand hier met VCDS of OBDeleven laten inleren. Voor dat geld kan je zelfs een OBDeleven Pro kopen én een doppenset erbij :D
 

brepus13

Forumguru
Ik heb recent mijn accu vervangen... 1.2 tsi accudienst.NL 119€

Zelfs als je de obdeleven er bij koopt met pro licentie bespaar je de helft. Als je iemand kent voor inleren ben je voor de kosten van de accu ongeveer klaar.

edit: tees typt sneller dan ik :-)
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees
Bovenaan Onderaan