Stofkap DRL halogeen koplampunit

JeroenDr

Nieuw lid
Ik heb mijn halogeen dagrijverlichting lampjes vervangen door LED. Om dit te doen moest ik de achterkant van de unit openmaken. Deze is hermetisch afgesloten. Ik heb deze losgesneden met een fijn mesje zodat er een mooi rond gat ontstaat. Ja er zit een soort rand in waarlangs je keurig kan snijden. Volgens de dealer is dit gedaan omdat het heel soms voorkomt dat het halogeen lampje kapot gaat. Na wat gepriegel is dit dus gelukt. Maar nu moet de zaak weer dicht. Ik heb hiervoor speciale afdichtingsband gebruikt wat prima werkt maar ik zou graag een rubberen stofkap willen hebben. Dat is toch netter natuurlijk. Ze schijnen te bestaan, heb dat ergens gelezen maar ik weet niet waar. Iemand een idee? Gat diameter is 53mm. Alvast bedankt voor julie reacties.
 

Captain Hook

Forumguru
ff zoeken op eBay (of amazon, of AE, of BG, of [...])

"Rubber seal dust cover light"
En je vindt aan ruime keuze aan allerlei soorten afdekkappen in tig soorten en maten.

Er zijn zelfs universele; die kun je op maat afsnijden qua diameter.
 

JeroenDr

Nieuw lid
ff zoeken op eBay (of amazon, of AE, of BG, of [...])

"Rubber seal dust cover light"
En je vindt aan ruime keuze aan allerlei soorten afdekkappen in tig soorten en maten.

Er zijn zelfs universele; die kun je op maat afsnijden qua diameter.
Ik heb al gekeken op Ebay, Amazon, Aliexpress etc maar ik vind ze niet. Er staan wel exemplaren op van 53mm maar als je doorklikt blijken het andere maten te zijn of zijn het rubbers om de koplampruimte achter de reflector te vergroten om HID xenon verlichting te huisvesten. Ik zoek gewoon een platte rubber cover van 53 mm, eigenlijk zoals de orginele, grotere, die er naast zitten voor het dimlicht en/of groot licht. Maar kan zijn dat ik niet goed zoek :-|
 

Captain Hook

Forumguru
@JeroenDr ff creatief zoeken... ;)

Wat dacht je van zoiets:
s-l1600.jpg
 
Bovenaan Onderaan