Stoelverwarming: groot verschil tussen beide standen?

Serge

Nieuw lid
Beste Forumleden,

Ik ben een nieuw lid, woon in zuid-Limburg en ben 32 jaar.

Ben reeds een kleine drie maanden in het bezit van een nieuwe Citigo, mijn configuratie:

- Skoda Citigo 75 pk Elegance 5-drs
- Black Magic Metallic
- Nano interieur (grijs/zwart)
- All seasons pakket
- Navigatie Move & Fun
- Park Distance Control
- Travel Pakket
- 6 speakers

Ik ben ronduit tevreden!

Ik ben echter wél sinds enkele weken aan het twijfelen aan de correcte werking van mijn stoelverwarming.

Mij valt namelijk op dat ik deze zeer goed voel wanneer ik deze meteen voluit zet en er dus twee streepjes oplichten op het bijbehorende knopje op het dashboard (= één maal drukken). Wanneer ik echter meteen twee maal op het knopje druk en er dus slechts één streepje oplicht, dan voel ik de verandering in temperatuur nauwelijks ten opzichte van de onverwarmde stoel.

Delen jullie deze ervaring of wordt het tijd dat ik naar de dealer ga?

Alvast bedankt voor jullie tijd en aandacht!
 
Welkom op het forum!

Ik heb zelf een auto zonder stoelverwarming, maar wel een paar dagen gereden in een Citigo mét. Mijn ervaring is, dat 'stand 2' vooral is om de stoel op te warmen, en 'stand 1' om de stoel lekker op temperatuur te houden. Hij schakelt vanzelf terug naar 'stand 1', maar dat heb je vast zelf ook al gemerkt. Ik heb twee Citigo's met stoelverwarming gereden en mijn ervaring is hetzelfde als die van jou. Als je er niet gerust op bent, is even bellen naar de dealer nooit weg.
 

Serge

Nieuw lid
Dank U!

Ik ben zeker niet te beroerd om de dealer te bellen, maar ik wil niet alle "goodwill" verbruiken. Heb namelijk al heel wat te stellen gehad. Dat "ronduit tevreden" dat ik meldde was dan ook helaas meer een mentaliteitskwestie, dan een realiteit.

Mijn Citigo werd opgeleverd met een forse kras ter hoogte van de deurgreep links voor. Gelukkig reeds opgemerkt in de showroom. Deze is inmiddels professioneel hersteld. Daarnaast ontbraken er vier speakers terwijl ik toch echt voor 6 ging. Nu blijft voortdurend het lampje van het mistlicht (voor) branden terwijl de lichtschakelaar in stand 0 staat (de schakelaar waant zich dus onterecht uitgetrokken). Je snapt wellicht dat je dan wat nerveuzer in zo'n auto gaat plaatsnemen.

Vandaar dat ik, inzake stoelverwarming, liever eerst wat meningen peil alvorens ik meega in mijn inmiddels lichtelijk neurotische mindset.
 
Ai... Zo wil je je auto niet aanschaffen. Ik begrijp dat je dan niet meer voor 'elk wissewasje' de dealer wilt bellen. Misschien is het handig om te kijken of er een forumlid met stoelverwarming bij je in de buurt is. Of ga naar een andere dealer in je omgeving om even te testen. Persoonlijk denk ik dat je stoelverwarming in orde is, trouwens. :)
 

Fabia

† In Memoriam
Welkom op dit gezellige forum en je hebt een hele complete Citigo. Het verhaal van de speakers is bekend en is veel mensen overkomen.
 

Cordoba

Forumguru
@Serge: probleem met controlelampje van mistlampen is óf direct al verkeerd aangesloten, of draad/stekker die ergens contact maakt. Probleem zit logisch gesproken waarschijnlijk in de stekker achterop je lichtschakelaar. Overigens zijn er bepaalde modellen/bouwjaren waarbij gebruik bepaalde lichten, de symbooltjes daarvan op de lichtschakelaar ook feller oplichten.
 

Tones

Actief lid
Als ik de stoelverwarming aanzet, ga ik nooit naar stand 1 maar altijd gelijk naar 2, de hoogste stand. Zodra hij dan na verloop van tijd vanzelf naar 1 terug gaat (doet hij denk ik om niet te veel stroom te gebruiken) denk ik: Heeeee verwarming staat uit! Ik denk dat hij dan op een zeer laag pitje blijft staan. Zo laag dat je denkt dat hij uit is gegaan. Ik heb nog nooit geprobeerd om van stand 0 naar stand 1 te gaan, maar het lijkt mij terrecht dat je dan inderdaad denkt dat de boel niet echt op temperatuur komt.
 

Serge

Nieuw lid
Bedankt voor alle reacties en het warme welkom!

Resumerend lijkt het erop dat mijn stoelverwarming naar behoren werkt.

Ook de opmerkingen over de lichtschakelaar heb ik met interesse gelezen, aangezien ik niet al te technisch ben. Ik kan nu wel met een goed verhaal weer eens naar de garage. Moet me sowieso maar over mijn schroom heenzetten. Je zou immers bijna vergeten dat je gewoon garantie op dat ding hebt.
 
Bovenaan Onderaan